Mágia

Mágia

Időmágia

Térmágia

Ikonmágia

Varázstárgyak

Eddig közhasználatra bocsátott varázslatok

A mágia eredete

A varázslás nem új keletű dolog a világon, de széles körűen csak kb. 280 éve alkalmazzák. (A beavatottak szerint ekkor, a "Mágia Évében" (MÉ), egy új időszámítás kezdődött el az Újvilágban. Ennek ellenére a legtöbb lény azonban még a mágiáról sem igen hallott, nemhogy az új időszámításról).
A MÉ előtti időkben is sokan alkalmazták "varázshatalmukat”, de ez nem mindig volt megfogalmazható tudás. példaként említhetnénk a nagy harcosokat, aki egy erőteljesebb ordítással páni félelmet keltettek az ellenség soraiban, vagy a gyógyítókat, akik "hatalmukkal" képesek voltak a betegséget kiűzni egy testből, és a sebeket is be tudták "forrasztani". Ezek a lények, bár már bírtak bizonyos varázsismerettel, ezt a tudást nem voltak képesek elmondani vagy átadni másoknak, ha azok nem rendelkeztek tehetséggel, és némi mágikus energiával. Ezekben az időben már elterjedt volt a mágia egy - nem lebecsülendő - oldalága, a vajákosság.
A fordulat a Mágia Évében jött el.

A mágia eredetének legendája, Kintar története

Mi a mágia?

A "mágia" mindenkiben és mindenben benne lakozik. Az iskolákban azt tanítják meg, hogyan összpontosíts arra, hogy ez az erő kiszabaduljon tested börtönéből, és valamilyen változást okozzon környezetedben vagy önmagadban. A mágiahasználók legnagyobb gondja az energia megfelelő irányítása, keretek között tartása, mert ha nem megfelelően kontrollálják, ez az erő rossz irányba fordulhat. Ennek az erőnek a forrása a lélek, így egy test nélküli lélek teljesen ura mágikus erejének (100%-os mágiahasználat, de ha nem tud egy varázslatot sem, akkor ez nem ér semmit).

A mágia és a lakosság

A mágia mindenki előtt nyitott tudomány és bárki, akiben kellő intelligencia lakozik (legalább 5%-os Intelligencia főérték) megtanulhatja ideje és tehetsége szerint, a tanításért fizetni nem kell (de ne felejtsük el, hogy ez alatt az idő alatt nemigen tud pénzkereső tevékenységet folytatni, míg enni azért kell). A hétköznapi halandók még nem nagyon hallottak a mágiáról, vagy csak mesének, szemfényvesztésnek tartják, így az egész Újvilágon csak néhány ezer lény járatos többé-kevésbé a varázslás eme formájában. Általában e lények a települések vezetői közül kerülnek ki.

Az iskolákról

Jelenleg 28 iskola működik szerte a világon, mindegyik egy-egy isten közvetlen irányítása alá tartozik, de ez nem jelenti azt, hogy az itt tanulók-tanítók feltétlen hívei az adott istennek.
Az iskolák fenntartását az isteneknek felajánlott adományokból vakamint az iskola egyéb bevételeiből fedezik, és mind pompában, mind mentalitásban az adott isten templomaihoz hasonlóak. A mesterek és vezetők jövedelme pedig a papokénak megfelelő.

A tanulásról

Az mágia tanulása ingyenes, nem kell tandíjat fizetni ezért az oktatásért külön az iskolákban - bár a régi és sikeres tanítványok adományait mindig szívesen veszik. Azonban a legtöbb tanuló nem csak mágiát tanul, hanem mellette egyéb tantárgyakat is, amik persze már pénzbe kerülhetnek. Általában pénzbevételük a Teleporták üzemeltetéséből, mágikus tárgyak készítéséből és az előbb említett elméleti órák adásából származik. (Egy óra átlagosan annyi rézbe kerül, mint ahány hét 10%-ra megtanulni az adott képzettséget. Azaz két hetes képzettség két réz, két hónapos nyolc réz.)
A tanulóidőt mindenki maga választja meg, van, aki csak hetente egyszer jár be néhány órára, van, aki heti négy-öt napot a mesterekkel tölt, van, aki minden idejét ennek szenteli.
Az iskolákban az új varázslatok megtanulásakor mindig szakavatott mentőszemélyzet áll rendelkezésre a hallgatókban és az iskolában bekövetkezett károk helyreállítására, de néha így is előfordulnak halálos balesetek vagy maradandó sérülések.
Az iskolák között szabad átjárás van, bármikor át lehet menni egy másik varázslóiskolába tanulni. Természetesen vannak magányos mesterek akiktől szintén lehet tanulni, de ebben az esetben figyelni kell arra, hogy csak a Mágiahasználatánál 30%-al kevesebbre képes megtanítani, onnantól önnálóan (kétszeres időtartam rászánásával) lehet továbbtanulni. A varázslóiskolákban az igazán tehetségesekkel már valamely istenség foglalkozik, így nekik lehetőségük van akár 70%-os képzettséggel is kikerülni az életbe.
Általánosan elmondható, hogy 10-50%-os Mágiahasználatig tanoncnak (varázslók 60% ilyen), 50-70%-ig Mágusnak vagy alkalmazónak (varázslók 35% ilyen), míg 70% felett Mesternek hívják hívják a varázslót (varázslók 5%-a ilyen).

Az iskola után

Ha abbahagyod a tanulmányaidat, akkor mágiahasználat százalékod határozza meg, hogy hány varázslatot ismersz kezdetben. Minden varázslatnak pontértéke van - amit az alábbi táblázat pontérték (%) rovata tartalmaz. Kezdetben annyi varázslatot választhatsz (a mesélővel egyeztetve), hogy ezek pontjainak összege ne haladja meg a mágiahasználatod értékét. Ezen kívül mindenki, akinek legalább 10%-os mágiahasználata van, tudja a

Mágia azonosítás, Mágia semlegesítés, Vonzerő és Mágiaérzékelés varázslatokat.

Itt hívjuk fel a figyelmet, hogy a varázslatok leírásánál /-jellel elválasztott variációk külön vatrázslatnak számítanak tanulás szempontjából.

36. példa

Alap nehézség

%

Tanulási nehézség

%

Pihenési idő

óra

Pontérték

%

Regenerálódás

óra

50

10

4

10

1/60

40

20

6

20

5/60

30

30

8

30

1/2

20

40

12

40

2

10

50

16

50

4

0

60

24

60

8

A varázslatok érdekességei

Ha valaki varázsol, azzal a lelkéből is kiszakít egy kis darabot (tulajdonképpen sérülést szenved, ezért kell a regenerációs idő). Ez a léleklenyomat - miután a varázslat elenyészik -, ott marad a varázslat helyén, mint egy fekete folt a tűz után, ezért akinek jó szeme van hozzá, ugyanúgy meg is láthatja, mint a gyakorlott nyomolvasó a tábortűz helyét jó pár nappal a táborbontás után. Ezt a varázslatszerű tudást (mágia azonosítás) minden varázslótanoncnak már a kezdetekkor megtanítják a visszaható varázslatok semlegesítésével (mágia semlegesítés) együtt.

Mágia azonosítás
A hátramaradt kis lélekdarab mindenben hasonlít a volt gazdájára, azonban lassan egyre halványabb lesz. Ahhoz, hogy megláthasd ezt a nyomot 10-30 percig kell meditálnod a varázslat létrejöttének feltételezett középpontjától legfeljebb 10 méter távolságra az adott varázslatra koncentrálva. Majd sikeres próbát kell dobod a mágiahasználat százalékodra a következő módosítókkal :

Ha ezekkel a módosítókkal sikerül a dobás, akkor attól függően, mennyit tölt a varázsló a tanulmányozással több mindent is megtud.

  • 10 perc után megtudja a varázslat pontos hatását
  • 20 perc után megtudja a varázslat pontos idejét (percnyi pontossággal)
  • 30 perc után megismeri a varázsló lélekképét

Minden tizedik percben újabb sikeres dobás szükséges (azonos értékkel, azaz összesen három, ha mindent tudni akar). Ha valamelyik nem sikerül, akkor újra kell kezdenie a keresést, de a megtudott értesülések segíthetik benne. Tehát, ha ráér, akkor előbb-utóbb mindent megtudhat (hacsak nincs annyi levonása, hogy esélye sincs megdobni). Ha a vizsgálat körzetében több varázslat is történt, akkor a varázsló tippel egy időpontra (vagy ha tudja megmondja), és az ahhoz legközelebb létrejött varázslatot fogja megismerni, azaz lehet, hogy nem is azt amelyiket szerette volna.

37. példa

A varázslás

Egy ismert varázslat sikerének esélyét a mágiahasználat százalékod és a varázslat nehézségének összege adja meg (ha az esélyek összege 100%-nál nagyobb akkor a dobás elhagyható). Ha a dobásod sikeres a varázslat létrejött, és ha az ellenfél nem dobta meg a mentődobását (már ha van rá módja), ki is fejti hatását. Ha nem sikerült a dobás a varázslat visszahat, méghozzá a létrehozni kívánt erősséggel.
A naponta elmondható varázslatok száma elvileg korlátlan, de a regenerálódási időt érdemes figyelembe venni. Ez a regenerálódási idő szükséges ahhoz, hogy a kiszakított lélekdarab által okozott károsodás begyógyuljon. A varázslónak enyhe hiányérzete van, gyengének és zavarodottnak érzi magát, ezért minden dobására levonás jár, mégpedig minden fél óra után 1%. Azaz egy 30%-os varázslat elsütése után 8 órát kell pihenni, és rögtön a varázslat után (8x2=16) 16% levonás jár minden cselekvésre, 4 óra pihenés után már csak 8%. Ezt a regenerálódási sebességet is lehet persze növelni különböző módokon.
A pihenés nem feltétlenül alvást jelent, ilyenkor - mivel a lélek sérült - a nyugalom a fontos. Tehát a folyamatot nem zavarja a fizikai munka, sőt tulajdonképpen a szellemi sem, ám erős félelem, vagy aggodalom, esetleg nagy szomorúság igen. (Mai nyelven megfogalmazva a stresszhelyzetek kerülése a fontos, ebbe a fegyveres harc is beletartozik.)

Visszahatás

Ha egy varázslat nem sikerül, akkor visszahatás jön létre. Természetesen, ahol a célpont dobhat mentődobást ott az, akire visszahatott a varázslat ezt szintúgy megteheti.
Néhány esetben a visszahatás kívánatosabb, mint az eredeti, de szándékosan nem ronthatod el a varázslatot, (viszont olyan kicsi esélyt adhatsz neki, amivel szinte biztos a balsiker).

Mágia semlegesítés
Ha egy varázslat visszahatott, akkor a hatását minden eszméleten lévő varázsló semlegesíteni tudja önmagán, de csak önmagán! Ehhez dobnia kell a mágiahasználat képességére (ez a varázslat külön nem fejleszthető, igazából nem is tekintik önnáló varázslatnak), amit a zavaró körülmények esetén a koncentrációnál megadott százalékok szerint módosítani kell. A semlegesítés pillanatszerűen lép működésbe, kezdés idejét pedig a varázsló (gyorsasága+10) adja meg. Belezavarni nem lehet.

38. példa

A semlegesítés lényege, hogy a testben rekedt mágikus csomót kitaszítsuk a testen kívülre. Ehhez hirtelen, hatalmas mennyiségű energiát kell felszabadítani a visszahatott varázslat ellen. Mivel ez - sikerességtől függetlenül - nagyon megterheli az elmét, így minden varázslatra 100% levonás jár ezután, ami minden szellemileg pihenéssel töltött óra után 10%-kal csökken. Ha sikerül a dobás, akkor a visszahatott varázslatot semlegesíti, míg sikertelenség esetén a mesélőtől függően valamilyen módon erősíti a bennrekedt varázslatot (kétszer annyi ideig hat, kétszer annyit sebez, stb. ).

39. példa

Ha egy varázslatot semlegesítesz, attól még nem múlnak el az addig okozott hatásai. A tűzgyújtás varázslat esetén az elvesztett sebpontok nem gyógyulnak be, de többet már nem sebeznek. Növénynövesztés varázslatnál a mohafoltok megmaradnak, de borotválás után már nem nőnek vissza.

Komponensek

A varázsaltokat hosszú kísérletezés és gyakorlás után alkottják meg a varázslók. Ezalatt megkeresik a varázslathoz szükséges energiákat az adott célra legjobban fókuszáló anyagot, kialakítják a hang- és mozdulatsort, ami a fókuszált energiákat a kívánt iráyba tereli. Ezeket a kísértleti eredményeket ismerteti nagy részletességgel egy-egy varázslat leírása. E dolgokat szóbeli, mozgásbeli és anyagi komponensek kategóriájába sorojuk, mleyek közül a legfontosabb az anyagi komponens, a fókusz megléte. A szóbeli és/vagy mozdulatbeli komponenst ki lehet hagyni, de ez 50-50%-kal csökkenti a varázslat esélyét, míg az anyagi komponens kihagyása 100%-kal nehezíti a varázslatot.

Lássuk részletesebben, mik tartoznak a három komponenshez:

  • Szóbeli (SZ) : Ilyenkor mágikus igéket kell mondani. A hangerőnek olyannak kell lenni, hogy ha valaki 1 méterre áll a varázslótól egy csendes helyen az minden szavát tisztán értse (alap esetben +5%-ot ad a hallás alapján történő észleléshez). Csöndvarázs alatt nem lehet szóbeli komponenst használni. A varázsigék általában nem értelmes szavak, kiejtésük gyakran igen nehéz, és a hanglejtés, a hangsúlyozás valamint a ritmus is fontos szerepet játszik. Bármely kiejtésbeli pontatlanság a varázslat sikertelenségét jelenti. Egy varázslat megtanulásánál ezen szavak begyakorlása legalább olyan nehéz, mint az elméleti mágikus tevékenység. Emberi szemszögből beszédhibás lények igen nehezen válhatnak sikeres mágiahasználókká, noha elméleti képzettségük igen magas százalékot is elérhet. A szóbeli komponensek bármilyen hosszú is a varázslat időtartama, néha csak egy szóból állnak, néha az egész idő alatt mondani kell őket.
  • Mozgásbeli (M) : Ilyenkor a megadott mozdulatsort kell végrehajtani, ami egészen apró mozdulatoktól a teljes helyváltoztatásig sok minden lehet. Ezért azt, hogy a használó tud-e alkalmazni mozgásbeli komponenst, mindig a varázslat, és az ő helyzete határozza meg (pl. lekötözve még tud csettinteni, de nem tud végigsimítani a testén). A varázslat gyorsítása esetén a leglényegesebb, hogy az összes előírt mozdulatot el tudja-e végezni annyi idő alatt, ha nem, akkor úgy kell tekinteni, hogy a mozgásbeli komponens elmarad. (pl. 1 IE alatt nem lehet körbejárni a riadóvarázslathoz szükséges területet).
  • Anyagi (A) : Az anyagi komponensek mindig elvesznek (nyom nélkül eltűnnek, vagy használhatatlanná válnak), akár sikerült a varázslat, akár nem. Ha a varázslót megzavarják varázslás közben, a komponense megmarad. Ha egy komponenssel valakit el kell találni (hozzá kell érinteni, rá kell dobni vagy önteni), akkor bárkit is talál el azon jön létre a varázslat. A komponens sikeres aktivizálás esetén nem hagy nyomot az áldozaton, de sikertelenség esetén, ha olyan (pl. tojás, fémpor) akkor igen.

Esély számítása

A varázslat esélye alapesetben a varázshasználó mágiahasználat képzettsége + a varázslat esélye +/- a módosító tényezők.

Ha egy varázslat alapesetben 100 IE-es elmondási idővel, 50 IE-ig tart, 20 méteres távolságban, 5 méteres sugárban 2 sebpontot sebez, a varázslat elmondására 120% az esély, akkor a következő módosítók lehetségesek :

  • Minden 1 IE-el, amivel gyorsabban szeretném elsütni a varázslatot 1% levonásba kerül.
    Ha a varázslatot 100 IE helyett 90 IE alatt akarom elmondani, akkor (100-90=10, 120-10=110) 110% az esélyem. Ha 1 IE alatt akarom elmondani, akkor - a 99% nehezítés miatt - 21% eséllyel próbálkozhatom. (Mivel a varázslás időtartamának nagy részét a szükséges energiák összegyűjtése teszi ki, így rövidítés esetén a gyűjtési folyamat gyorsul fel, tehát a külső szemlélő nem azt látja, hogy a varázsló, 1 IE alatt elhadarja az eddig egy percig tartó szöveget, hanem, hogy a koncentráció kezdete és a szöveg elmondása között kevesebb idő telik el.)

  • Ahol nincs külön szabály rá, ott 10%-kal nehezebb a varázslatot elmondani, ha :
    (Ha fontosnak találjátok, számolhattok ennél finomabb, akár 1%-os bontással is.)

    • többszörözzük az időtartamát (az előző varázslat 110%-on 100 IE-ig fog tartani, 100%-on pedig 150 IE-ig)

    • növeljük a távolságot (110% = 40 méteres távolságban hat, 100% = 60 méteres távolságban).
    • növeljük a hatóterületet (110% = 10 méteres sugárban hat, 100% = 15 méteres sugárban).
    • növeljük a sebzést (110% = 4 sebpontot sebez, 100% = 6 sebpontot sebez).

A varázslat összes esélye soha nem csökkenthető 1% alá, azaz nem lehet egy varázslatot eleve megdobhatatlan eséllyel indítani.

Ellenállás

A varázslatok ellen, ha a varázslat leírásánál az ellenállás rovatban van valami, lehet védekezni. Általában valamilyen kockadobás (Intelligenciapróba, Akaraterőpróba, stb.) sikerétől függ, hogy sikeres-e a védekezés. Ha valamely varázslat ellen az áldozat kockadobásra jogosult, ott a próbát mindig a varázslat sikerének függvényében nehezíteni kell, azaz annyi levonással dobhatja a próbáját, amennyivel a varázsló kevesebbet dobott a saját célszámánál.

40. példa

Fejlődés

A mágiahasználat - a tanuláson és holtpont dobáson kívül - két úton fejlődhet: ha egy új varázslatot megtanulunk/kifejlesztünk, vagy a mesélő egy szép akcióért úgy dönt, akkor dobhatunk a mágiahasználat növekedésére.
Egy adott varázslat esélye akkor nő, ha elsütésekor holtpontot dobunk, vagy a mesélő úgy érzi esélyt ad a növelésére.
Ha valaki új varázslatot szeretne megtanulni, akkor azt csak próbálgatással teheti meg. Ha valakinek teljes részletességgel elmondják a varázslat végrehajtásának módját, akkor dobnia kell a mágiahasználat százalékára levonva belőle a varázslat megtanulásának nehézségét (ebben az esetben nincs mód a komponensek elhagyására). Ha megdobta, akkor a varázslat sikerült és ezen túl hagyományos módon bármikor elsüthető. Ha nem sikerült, akkor az adott varázslat visszahatása jön létre és a megfelelő hosszúságú alvás után újra lehet próbálkozni (pihenési idő). Ha valaki nem alussza végig a szükséges időt (akár több részletben is) akkor minden szellemi cselekvésére annyi % levonás jár, amennyi a varázslat tanulási nehézsége! (A 24 órás pihenési idő egy huzamra talán egy kicsit hosszúnak tűnik, ám az alkalmazó gyakran valóban olyan kimerültséget érez, hogy legszívesebben azonnal elaludna, és ha nem zaklatják, gond nélkül végig is alussza a szükséges időt).

 

 

 

PÉLDA

 

 

 

Együttműködés

Lehetőség van két vagy több varázshasználónak összedolgozni, ezzel növelve a varázslat elmondásának esélyét. Ilyenkor kijelölnek maguk közül valakit, aki el fogja mondani a varázslatot, míg a többiek szellemük erejével támogatják. Minden résztvevőnek egész idő alatt közvetlenül - ruhán át nem működik! - érintkeznie kell a varázslat elmondójának bőrével (ezért több varázslónál már elég nehézkes a helyváltoztatást igénylő varázslatokat elmondani).
Az egész előnye, hogy a varázslat elsütője nem csak a saját, hanem összes társa mágiahasználatát hozzáadhatja a varázslat százalékához. Ahhoz, hogy valaki "be tudja adni képességeit a közösbe" egy sikeres koncentráció dobás szükséges.
Az összeállás feltétele, hogy minden résztvevő tudja használni az adott varázslatot, azaz már legalább egyszer sikeresen alkalmazta.
Sikertelenség esetén a visszahatás csak az elmondóra hat. A regenerálódási idő is csak őt érinti.

41. példa

Időmágia

Lehetőség van a mágia hatóidejének meghosszabbítására, feltéve, hogy a hossza nem 0 IE. Ez csak a mágiahasználó vagyoni helyzetétől függ, ugyanis bizonyos ásványok és drágakövek képesek tovább összetartani a mágikus energiákat azáltal, hogy anyagukból fedezik az elszálló energiákat. Érdekes módon, a világon kialakult értékrend teljesen tükrözi az anyagok mágikus erejét is.
Vigyázat! Csak megmunkálatlan anyagokat lehet használni (drágakövek esetén csiszolatlan darabokat, amik semmilyen nyomát nem viselik értelmes lények működésének).
Ezeket az anyagokat minden esetben hozzá kell érinteni a varázslat alanyához, vagy a többi komponenshez és aktivizálni kell őket, majd rögtön elsütni a kívánt varázslatot. A varázslat sikerességétől függetlenül a felhasznált nyersanyag megsemmisül.
Az időmágia alkalmazásához szükséges igéket (10 IE alatt elmondható, mozgásbeli komponens nem szükséges hozzá) mindenkinek az első varázslatával együtt tanítják meg és 100%-os esély van az elmondására, de se az anyagi, se a szóbeli komponense nem hagyható el. Sikertelenség esetén - akár az időmágia, akár a hosszabbítani kívánt mágia nem sikerül - eltűnik a komponens (de ennek a varázslatnak nincs visszahatása).
Egy létrejött varázslat időtartamát, ha azt időmágiával hoztuk létre, amíg működik bármikor, akárhányszor meg lehet hosszabbítani, de ha előtte nem kapcsoltunk hozzá időmágiát, akkor később már nem lehet.
Ha pontosan szeretnénk az időtartamot beállítani, akkor több különböző időtartamú időmágiát kell alkalmaznunk.
Lehetőség van arra, hogy ne a mágia időtartamát nyújtsuk meg, hanem a létrejöttének idejét késleltessük. Így például húsz arany értékű komponens felhasználásával a varázslat befejezését követő 5. perc elején jön létre a varázslat. A varázsló választhat, hogy a varázslat az elsütés helyén aktivizálódjon (illetve az elsütés helyétől valamilyen távolságban) vagy ott, ahol az adott pillanatban a varázsló tartózkodik. (Varázslóra ható varázslatok csak ez utóbbi módon alkalmazhatók.)

Nagyságrend Időtartam
(plusz idő!)
Komponens Érték (karát)
IE 10 türkiz 0,5

 

20 türkiz 1

 

30 türkiz 1,5

 

40 türkiz 2

 

50 türkiz 2,5
Perc 1 akvamarin 1

 

5 akvamarin 3

 

30 akvamarin 5
Óra 1 alexandrit 7

 

6 alexandrit 15

 

12 alexandrit 30
Nap 1 gyémánt 10

 

5 gyémánt 25

 

15 gyémánt 50
Hónap 1 opál 90

 

5 opál 130
Év 1 rubin 25

 

5 rubin 45

 

50 rubin 60
Végtelenség

 

smaragd 40

Térmágia

Teljesen megegyezik az időmágiával, de a komponenst az adott irányba kell dobni és olyan varázslatra is alkalmazható, aminél eredetileg nincs távolság megadva (kivétel a varázslóra ható mágiák!).
Ilyenkor nem a varázslat "hatótávolsága" nő meg hanem a varázsló mintegy áthelyezi lelkét az elsütés pillanatában az adott helyre, ezért a varázslat látszólagos elsütési helyét a varázslat elmondása alatt végig látni kell (pl. távolbalátás az elsütendő varázslat elmondásának időtartamára).
Mivel ilyenkor gyakran előfordul, hogy több varázslatot kell elsütni viszonylag rövid időn belül, ezért itt különösen fontos a regenerálódási idők figyelembe vétele.

Nagyságrend Távolság (plusz táv!) Komponens Érték (karát)
centiméter 1 zirkon 0,25

 

5 zirkon 0,5

 

50 zirkon 1
méter 1 topáz 1,5

 

5 topáz 5

 

50 topáz 10

 

100 topáz 15
kilométer 1 spinel 15

 

5 spinel 30

 

50 spinel 90

 

100 spinel 150
végtelenség

 

zafír 1000

Drágakövek leírása

  • Akvamarin
    Vízkék színű elterjedt drágakő. Kedvelt kiegészítő az értékesebb drágakövek mellé.
    Ára: 6 arany karátonként
  • Alexandrit
    Erőteljes zöld színű, könnyen hasadó drágakő.
    Ára: 7 arany karátonként
  • Gyémánt
    Átlátszó, üvegszerű drágakő. A legkeményebb ásvány az újvilágon, de ütésre könnyen törik. Elterjedt, de legalább annyira elterjedt a hamisítása is. Könnyen meggyullad elég (szinte a papírhoz hasonló).
    Ára: 40 arany karátonként
  • Opál
    A tejszínű példányok az értékesek belőle, általában a bányászás helyén csiszolják, így csiszolatlan példányhoz, csak nagy utánajárással lehet jutni.
    Ára: 45 arany karátonként
  • Rubin
    Vöröses-ibolya színű drágakő. Nagyon ritka könnyen sérülő drágakő.
    Ára: 400 arany karátonként
  • Smaragd
    Selymes fűzöld színű drágakő. A világ legdrágább és legnehezebben beszerezhető drágaköve.
    Ára: 1000 arany karátonként
  • Spinel
    Átlátszó, gyémánthoz mindenben hasonló drágakő. Csak a gyémánt tudja megkarcolni.
    Ára: 35 arany karátonként
  • Topáz
    Sárgás színű, áttetsző drágakő.
    Ára: 10 arany karátonként
  • Türkiz
    Világoskék, áttetsző drágakő. A kisbirtokosok kedvelt ékköve.
    Ára: 2 arany karátonként
  • Zafír
    Égkék színű, közel gyémánt keménységű, de annál lényegesen ellenállóbb.
    Ára: 100 arany karátonként
  • Zirkon
    Mélykék színű drágakő. Főleg a középbirtokosok kedvelt ékköve mutatós volta miatt.
    Ára: 8 arany karátonként

    Fejlesztés

    Egy igazi varázsló soha nem elégedett az iskolában vagy egyéb helyen megtanult varázslataival, hanem mindíg újjat, jobbat akar. Ez természetes is, hiszen aki ennek szenteli életét, annak egy pár IE-el gyorsabban elmondható varázslat legalább annyit ér mint egy harcosnak egy jobban kiegyensúlyozott penge.
    A varázslók fejlesztési vágya két fő irányba mutat, az első a már ismert varázslatok tökéletesítése, míg a másik teljesen új varázslatok kifejlesztése.

    Egy ismert varázslat fejlesztése

    Egy ismert mágia fejlesztése viszonyleg egyszerű dolog, sok gyakorláson és több-kevesebb beruházáson kívül nem is kell más hozzá. A fejlesztés lényege, hogy a varázsló sok-sok gyakorlással, próbálgatással kialakítja magának az adott varázslat számára könnyebben aktiválható változatát. Ez abban jelentkezik, hogy bizonyos változtatásokat előre begyakorol ezáltal később már nem sulytja levonás alkalmazásakor.
    A játék nyelvére lefordíva a következőt jelenti: ha a karakter négy órán át foglalkozik a varázslattal, gyakorolgatja szavait, mozdulatait akkor dobhat egyet mágiahasználat képzettségére. Amennyivel megvan, azt feljegyzi a varázslat mellé. Az így összegyűjtött pontokért cserébe 50 pontért előre megvásárolhat 1% nehezítést a varázslat későbbi elmondásakor. Azt, hogy ezt az 1%-ot mire költi, azt fel kell jegyezni a varázslat mellé. példa: TÓNI igen gyakran használja a Páncél varázslatot, mivel éppen egy többhetes hajóúton tartózkodik, így ráér fejleszteni varázslatát. Összesen 30 napot tölt a Páncél varázslat fejlesztésével, ami alatt 1569 pontot gyűjtött össze rá, ez 31% fejlesztési lehetőséget ad neki (és még marad 19 pontja), amit a következő képpen oszt szét: 2*10%-ért egyesről hármasra növeli a varázslatának alapvédelmi értékét, 11%-ért pedig 20 IE-ről 9 IE-re csökkenti. Ezután, ha hirtelen kell alkalmaznia a páncél varázst és például 1 IE alatt szeretné elmondani, akkor azért csak 8% levonás jár neki, míg ha például 5-ös erejű védelmet szeretne, akkor az eddigi 40% levonás helyett most már csak 20% sújtja.
    Figyelem! Ezeket a fejlesztéseket, mivel személyre szolnak, nem lehet továbbadni! Ha valaki másnak szeretné az adott varázslatot megtanítani, akkor csak az eredetit adhatja át neki.

    Új varázslat fejlesztése

    Eddig közhasználatra bocsátott varázslatok

    Rendszer

    Világ

    Lexikon

    Tartalom