Varázstárgyak

A varázstárgyak különös ötvözetei az anyagnak, a mágiának és a léleknek. Mikor egy varázstárgy készül, akkor a varázsló egy erőteljes mágiát alkalmaz, ami kiszakítja a leendő tulajdonos lelkének egy darabját - a lélekseb rövidesen beforr - és ötvözve az anyaggal és a kívánt varázslat(okk)al elkészíti a varázstárgyat.
A tárgyba kerülő lélek megvédi a tárgyat és megakadályozza, hogy gazdáján kívül más is használja. Ha több mint egy évig nem érinti a gazdája, akkor a lélek elhalványul benne és a varázstárgy kész új gazdát fogadni. Ilyenkor, aki először megérinti, az lesz az új gazdája és újabb egy "magányos" évnek kell eltelnie ahhoz, hogy valaki más használhassa. (Természetesen más is használhatja, de csak mint egy minden mágiától mentes tárgyat.)
Van egy másik eléggé veszélyes lehetőség is : valaki - aki járatos a varázstárgy készítésében - megpróbálhatja egy másik lélekdarabbal kicserélni a varázstárgyban lévőt. Ennek esélye megegyezik a varázsló varázstárgy készítés százalékával. A veszély abban van, hogy ha nem dobja meg a képzettségét, akkor a kívánt új tulajdonos lelkéből maradandóan kiszakad egy lélekdarab. ( Ez a lélekdarab akkora, amekkora a varázstárgyban található. Lásd.: varázstárgy készítés. ) Ha a varázsló sikerrel jár, akkor a új gazda lelkének meg kell küzdenie az eredeti lélekkel a varázstárgy birtoklásáért. Ilyenkor az új (beköltözni kívánó) lélek dob egy Akaraterő-próbát, majd a régi (otthonát védő) lélekdarab is a "támadó" lélek sikerességével módosítva. Ha a próba sikertelen, akkor a lelkek cseréje megtörtént, ha sikeres akkor a varázstárgy a régi lélek felügyelete alatt marad.
A varázstárgyat a varázsló mindig személyre szólóan készítheti csak el.
A varázstárgyak nem szeretik egymás közelségét. Ha két varázstárgy összeér, akkor a beléjük zárt lélekdarabok, vagy lelkek megküzdenek egymással. A győztes megmarad, míg a vesztes varázstárgy elveszti mágikus tulajdonságait. Ha varázstárgyak kerülnek szembe egymással, akkor a magasabb százalékú nyer. Ha varázstárgy ereklyével akad össze, akkor mindenképp alulmarad. Két ereklye esetén Akaraterő-párbaj zajlik le, a vesztes lélek szertefoszlik, míg a nyertes lélek szabadon eldöntheti, hogy a továbbiakban melyik tárgyat tekinti otthonának. Általánmosságban elmondható, hogy a mágikus tulajdonságaikat elvesztő tárgyak már készítésüknél fogva sem közönségesek, tehát ezután is valószínűleg jobbak maradnak az átlagnál.

A varázstárgy készítés menete

Amikor valaki egy varázstárgyat készít, akkor a tárggyal bensőséges viszonyba kell kerülnie. Ez azt jelenti, hogy ha egy varázsló megkap egy tárgyat, hogy tegye mágikussá, akkor alapban -50% esélye (plusz a Mágiahasználata) van rá. Minden olyan óra, amikor csak a tárgyal foglalkozik (tanulmányozza, nézegeti, simogatja, megfigyeli vonalvezetését, tehát semmi mással nem törödik) +1%-ot ad a sikerhez, ez legfeljebb +50%-ig mehet. (Ami hogyha napi nyolc órás alvást, étkezést, mosdást és 16 órás tárgyvizsgálatot veszünk figyelembe, akkor kb. egy hetet jelent.) Ha úgy érzi eléggé megismerkedett a tárgyal - vagy nincs több ideje vele foglalkozni - akkor nekikezdhet a varázstárgy létrehozásához.

A létrehozáskor a varázstárgy leendő tulajdonosának jelen kell lennie és teljes akaratával, önként (vagy legalábbis neki azt kell hinnie) bele kell egyezni a készítésbe, elvégre az ő bőrére megy a játék. A varázstárgy születése jókora kellemetlenséggel (főértékvesztéssel), és némi kockázattal jár a leendő tulajdonos számára.

A varázstárgy elkészítésekor természetesen több varázsló összefoghat. (Akár azért is, hogy amíg az egyik a tárgyba helyezi a mágiát, a másik mágikusan megnöveli a tulajdonos főértékeit... és persze magasan is tartja, amíg vissza nem tér a normális értékre.)

A elkészítés alatt elszenvedett lélekveszteség
Minden beletett varázslat tanulási nehézségének és az erősítésből származó nehezítések százalék összegének az egytizede az a veszteség, amit a leendő tulajdonos a varázstárgy elkészítésekor elszenved. Ez naponta 1%-al tér vissza és amíg teljesen helyre nem áll, az érintett nem találja helyét, nyűgös, ideges és úgy általában minden baja van.

48. példa

Az, hogy a varázslat sikerül-e, ahhoz minden varázslat esetén meg kell dobni a nehezítéssel (és az együtt töltött idővel) módosított Mágiahasználatot és utána a varázslatot is el kell sütni, mintha azt a valóságban modnaná el. Ezt annyiszor kell megismételni, ahány varázslatot a tárgyba szeretnénk rakni. Viszont, ha az egyiket elrontottuk, akkor utána a tárgyba már semmit nem lehet "beletuszkolni", igaz ami eddig benne volt, az benne is marad. Egy tárgyba több varázsló több varázslatot is belerakhat, de csak egymás után. Minden nem állandó varázslathoz hozzá kell rendelni egy szót, melynek kimodnásakor aktiválódik a varázslat (akár azért mondta ki, akár nem!)

71. példa

Egy bizonyos tárgyat csak egyszer lehet mágikussá tenni, tehát egyszerre kell az összes kívánt varázslatot elhelyezni benne. Ennek korlátot szab a megrendelő legkisebb főértéke, ami nem csökkenhet nulla alá a művelet következtében, mivel akkor az illető meghal. Mivel a varázslók sem pihenhetnek közben, nem elhanyagolható a kimerülés sem.

A tárgyban lévő mágia (pl. gyógyítás) annyi naponként aktivizálható, ahány óra a varázslat pihenési ideje. (Ha ezt csökkenteni szeretnénk, akkor azt naponként 10% nehezítéssel tehetkük meg. Ha a csökkenéssel elértük az egy napot akkor az egy napon belüli minden plusz aktivizálhatóságért szintén 10% nehezítés jár. Azaz ha eredetileg 4 naponta tudtuk volna aktiválni a varázslatot, akkor 30% nehezítésért naponta, 40% nehezítésért napi kétszer, 50%-ért napi háromszor használhatjuk. Természetesen ez a nehezítés is erősítésnek számít!)

A varázstárgyra teendő ikon alapesetben 20 cm átmérőjű. Ha ennél nagyobbat akar valaki akkor megteheti, de ha ennél kisebbet, akkor azt csak levonásokkal érheti el. Minden 1 cm amivel az ikon kisebb 1% levonást okoz az első dobáshoz. Ha 1 cm-nél kisebb jelet akarunk, akkor minden 1 mm-ért amivel kisebbet akarunk, 1% levonást kapunk az első dobáshoz. Az ikon 1 mm-nél soha nem lehet kisebb!

Az egyszerű varázstárgyak típusai

Ha egy fegyvert/vértet szeretnénk mágikussá tenni, akkor minden pont amivel a tárgy tulajdonságait - sebesség, akadályozó tényező, sebzés, támadó százalék, védő százalék, stb. - megváltoztattuk (mert ugyebár nem minden mágikus fegyver ad pozitív hatást...) 10% nehezítést jelent és az alap mágiahasználatot kell rá dobni.

Ereklyék

A varázstárgyak másik csoportjába az ereklyék tartoznak. Ezekbe a tárgyakba nem lélekdarabokat, hanem teljes értékű - általában egy testből kiszakított, vagy megidézett - lelket börtönöznek be, így a tárgynak mindig önálló akarata, gondolatai, emélkei lesznek.
Az ereklyék egyedi varázstárgyak. Minden ereklyének saját neve van és csak egy-egy darab található belőlük egész Újvilágon. Az ereklyékkel lehet „beszélni”: ha valaki hozzáér az ereklyéhez, akkor pusztán koncentráció útján képes vele kommunikálni - mármint ha az ereklye hajlandó válaszolni. Természetesen a legnagyobb hatalmú ereklyék képesek igazi beszédre is.
Az ereklyék két csoportba sorolhatók: az uralkodó és a szolga ereklyék. Az uralkodó ereklyék általában azokból a szolga ereklyékből lesznek, amiket káros mágikus hatás ért.

Uralkodó ereklyék

Az uralkodó ereklyék a megérintésük pillanatában megpróbálják uralmuk alá hajtani „gazdájukat”. Ilyenkor Akaraterő és Intelligencia átlagolt próbát kötelesek tenni egymás ellen, de ha valaki nem tudja, hogy mit fogott meg akkor a botor vándornak -20%-a van a próbára. Aki elveszti a szellemi küzdelmet, azt a tárgy uralma alá hajtja és teljes mértékben rendelkezni fog a testével, emlékeivel és tudásával is. A tárgy uralma alól 24 óránként lehet megpróbálni kitérni, de minden elrontott próba után 10%-kal nehezebben. Természetesen ez fordítva is áll, tehát, ha valakinek sikerül az első próba, a tárgy ezután 24 óra múlva újra fog próbálkozni a hatalomátvétellel, de ekkor a tárgy birtokosának már +10%-ka van a próbára. A versengés addig ismétlődik, amíg valamelyikük végleg el nem „baltázza” az esélyeit, azaz már lehetetlen sikeres próbát tennie. Amíg el nem dől a párviadal, addig a „tulajdonosnak” minden külvilág felé irányuló cselekvésére -20%-a van. A próbák során semmilyen varázslat vagy mágikus tárgy segítsége nem számít bele a küzdelembe, kivéve egy másik ereklyét, de természetesen minden próba előtt lehet koncentrálni, illetve lehet Aranytartalékot használni.
Ha a gazda van éppen hatalmon, akkor bármikor eldobhatja vagy elteheti az ereklyét és később, egy nyugodtabb pillanatban újra megpróbálkozhat teljesen a hatalmába keríteni azt. Természetesen ilyenkor onnan folytatódik a küzdelem, ahol abbamaradt. ( Tehát akinek levonása volt, annak az meg is marad. )
Ha a „gazda” győz, akkor változatlanul maradnak a tulajdonságai és a tárgyat kedve szerint használhatja, ha viszont az ereklye győz, akkor a bebörtönzött lélek átszáll a gazda testébe benne is marad amíg ki nem űzik (addig az ereklyébe a gazda lelke kerül). Ilyenkor az „új” lény fizikai értékei a „gazdalényé” maradnak, míg a szellemi képességek az ereklyéből kiszabadult tudatéi lesznek, aki felhasználhatja a gazdalény által birtokolt tudást és tapasztalatot - pl. varázshatalom, térképészeti ismeretek, de még az úszni tudást is - ami a kiűzetés után is birtokában marad. Tehát egy uralkodó ereklye, ha valaki képes szóra bírni hatalmas tudást adhat át.

49. példa

Szolga ereklyék

A szolga ereklyék, bár képesek befolyásolni a tárgy gazdájának cselekedeteit - például nem hajlandó egy kard kijönni a hüvelyéből - de nem képesek átvenni az uralmat a gazdájuk felett és az sem képes teljesen uralma alá hajtani tulajdonát. Ezek az ereklyék az első pillanattól fogva használhatók mint minden hagyományos varázstárgy.

Ereklyék készítése

Minden ereklye elkészítése rengeteg időt vesz igénybe, rengeteg pénzbe kerül és sokszor az ereklyét készítő mester sincs tisztában műve erejével és azzal sem, hogy a ráolvasásokkal egy lelket vagy szellemet zárt be. Ennek ecsetelésére álljon itt Kiriastus mester leírása egy szolga ereklye, a Kardok Királyának elkészítéséről amit Kalev a varázslatos kovácsmester készített:

50. példa A Királyok Kardjának készítése és értékei

Egy ereklye elpusztítása az elkészítésénél sokkal nehezebb, hosszadalmasabb és drágább folyamat lehet, amely minden ereklyénél más és más. De hogy mi, azt talán még az istenek sem tudják...

Az ereklyék képességei

Minden ereklye óriási mágikus energiákkal rendelkezik, de ezek nagy részét csak saját védelmére képes felszabadítani. Ennek köszönhetően egy ereklyét csak másik ereklye tudja fizikailag megsérteni, míg mágikusan minden ereje teljes mértékben védett.
Mivel az ereklyékben állandóan ugyanaz a lélek van bebörtönözve, így megtalálásuk után azonnal használhatók és nem kell megvárni az egy év elteltét, igaz lélekcserét sem lehet végrehajtani benne (kivéve amikor az ereklye veszi át az irányítást).
Az ereklyébe sokszor több ezer év óta be vannak zárva a lelkek, ami óhatatlanul rányomja bélyegét a reakcióikra, amik így nagyon szélsőségesek lehetnek. Feljegyeztek már olyan ereklyét, amely minden csapás után meggyógyította azt, akit gazdája megsebesített vele, de előfordult, hogy egy ereklye átvéve gazdája felett a hatalmat végigpusztított több települést, mire sikerül megállítani és örökre biztonságba helyezni. Persze ezek szélsőséges esetek, de néhány kisebb bogara minden ereklyének van, ami bizony még jobban megnehezíti gazdája életét. Egy valamit azonban minden ereklyének meg kell tartania : amire készítették azt végre kell hajtania. Egy kard mindig fog vágni, legfeljebb sebzése nem lesz akkora, egy a parancsok erősítésére szolgáló ereklye ( pl. a használó minden parancsa ellen -25%-kal kell Akaraterő próbát dobni, ha valaki meg akarja szegni ) mindig erősíteni fogja a parancsokat, csak legfeljebb a használóra nézve előnytelen parancsokat sokkal jobban, mint ahogy a többit...
Egy ereklyétől, miután valaki uralma alá hajtotta nem olyan egyszerű megszabadulni sem, hiszen a lélektani küzdelem során az ereklye valamennyire hozzákötődik gazdája lelkéhez aki, ha elhagyja, úgy érzi mintha lelkének egy darabját hagyta volna el. Számokban kifejezve ez azt jelenti, hogy ha valaki elveszti, vagy elhagyja az egyszer már meghódított ereklyéjét akkor minden nem fizikai főértékéből és minden odafigyelést igénylő cselekvéséből annyi százalékot veszít ahány megkezdett hónapja birtokolta az ereklyét. Az elvesztett százalékok lassan visszatérnek, ( havonta 1% ), de a veszteség 10%-a ( legalább 1% ) végleg elveszik és örökre enyhe hiányérzetként fog jelen lenni. Legegyszerűbb ilyenkor az összes vonatkozó értéket az elveszett százalékkal csökkenteni és az új értéket feljegyezni. Ha a játékos karakter fejlődik akkor az értékei természetesen visszatérhetnek, vagy meg is haladhatják az eredetit.

51. példa

Rendszer

Világ

Lexikon

Tartalom