Ikonmágia

A mágia elterjedésével egyre bonyolultabb és veszélyesebb varázslatokat kísérleteztek ki a varázslók, így szükségessé vált egy rendszer, amivel a különlegesebb varázslatokat is nagy biztonsággal meg lehet valósítani. Több végzetes kimenetelű kísérlet után megszületett a megoldás: az ikonmágia.
Az ikonmágia lényege, hogy egy a varázslat lelki lenyomatának megfelelő mintájú, - alap esetben 20 centiméter átmérőjű - kaput nyitunk egy másik dimenzióba, ahol a varázslat energiái eltárolódnak amíg a kapu mintázata meg nem sérül vagy valamilyen egyéb - később leírandó - hatás nem éri. Ha ez bekövetkezik a mágikus energia felszabadul és létrehozza a kívánt varázslatot.
A karakter ikonmágia képzettsége soha nem lehet magasabb mint a mágiahasználat*(kéz)ügyesség/100.

42. példa

A ikonmágia használata teljesen megegyezik a mágiahasználattal, de minden olyan varázslat leírásánál, mely ikonmágia nélkül is elsüthető - például páncél varázslat - az alkalmazó a varázslat százalékán kívül +50%-ot kap a varázslat leírásához. A varázslathoz használandó komponenseket csak hozzá kell érinteni a varázskörhöz a leírás végén és az a siker függvényében vagy eltűnik, vagy - ellentétben az elmondott varázslatokkal - a rajzon marad (mármint ha a sikertelen ikonmágia alkalmazás miatti robbanásban meg nem semmisül). Ha valaki 20 centiméternél kisebb átmérőjű jelet akar rajzolni, az -5%-ért egy centiméterrel csökkentheti az átmérőt.

43. példa

Az ikonmágiát, amikor elkészül bármivel el lehet takarni, ami nem sérti meg a rajzolatot. Így például rá lehet önteni egy kis tintát, hogy csak egy nagy pacának tűnjön az egész.
Egy ikonmágia alapkapujának leírása 10 percbe kerül és ehhez jön hozzá a varázslat leírásának ideje. Ikonmágiánál ez a leírás rovatban szerepel, míg egy nem ikonmágiás varázslat leírása 10-szer annyi ideig tart, mint ameddig az elmondása tartana, de ebben az esetben nem lehet gyorsítani a leíráson.
Az ikonmágia, mivel nagyban múlik az ügyességen, ezért csak egyedül végezhető, azaz nincs lehetőség a hagyományos mágiáknál szokásos összedolgozásra.
Ha egy rajzolat nem sikerül, akkor az mindenképpen mágikus robbanást eredményez. Ennek mértéke attól függ, hogy a varázsló kifejezetten ikonmágiát, vagy pedig egyéb mágiát írt-e le.

Egy ikonmágia felrobbanásakor, minden megkezdett tíz perc után 1% esély van arra, hogy a robbanás átránt magával valamilyen lényt a másik dimenzióból. Hogy mit, annak csak a mesélő fantáziája szab határt, de veszélyessége biztos, hogy arányban lesz az elrontott mágia erejével. A lény viselkedése mindenképpen ellenséges lesz, és vérmérséklete, ereje és intelligenciája alapján megpróbálja elpusztítani azt, aki véleménye szerint megidézte. Ennek fő oka az, hogy akit így „megidéztek" az csak úgy juthat vissza otthonába, ha a varázslat aktiválója elpusztul, egyébként ezen a dimenzión kell leélnie az életét. (Természetesen ezt csak egy intelligens lény fogja tudni, tehát egy másik dimenzióból átrántott birkának fogalma sem lesz róla, hogy mi történt.) Ikonmágiát csak olyan felületen lehet alkalmazni, ami szilárd, változatlan felületet alkot.
Így nem lehet ikonmágiát alkalmazni semmilyen szövetre (ha kifeszítik rá lehet rajzolni, de a szövet legkisebb torzulásakor aktiválódik a mágia). Ellenben egy ügyes kezű mester akár jégtömbbe is faraghat ikonmágiát, ami olvadáskor fog aktiválódni. Ugyanebből következik az is, hogy ikonmágiával ellátott papírt csak összetekerni lehet, összehajtani nem.
A fent említett értékek csak akkor állnak fent, ha valaki normál anyagra - papír, palatábla, kőlap - rajzolja a jelet. Ha valaki speciális anyagra - pl. jégbe - vagy egyedi módon - pl. vésve - szeretné elkészíteni a művét, akkor az erőteljes levonásokkal teheti csak meg. Ennek mértékét mindig a Mesélő határozza meg.

44. példa

Az ikonmágia kapuja igen erős mágikus kisugárzással rendelkezik. Ez olyan erős, hogy ha két ikonmágia 1 méternél közelebb kerül egymáshoz, akkor az egyik (50-50% eséllyel) megsemmisül és 1k10 sebzést okozó tűzkitörésben szertefoszlik. Gyakran - annyiszor 10% esélyel, amennyit a tűzkitörés sebez, ezt természetesen a két tekercs közötti védelem (ruha, páncél, fal, stb...) ezt a sebzést (és esélyt) csökkenti, - ez a robbanás megsérti a másik mágiát is, ami annak aktivizálódásával jár.
Az ikonmágia és más mágikus tárgy érintkezése nem jár semmilyen speciális hatással.

Aktiválás : aktiválás módja.Ez alapesetben a vonalak megsértése, érintés még nem elég. (Ezt meg lehet változtatni minden 1% levonásért 1 szóban lehet megfogalmazni, hogy mire aktivizálódjon.)

Az Újvilágban ismertebb ikonmágiák

Típus : Rajz ( ha ikonmágia )
Leírás ideje : az idő percben megadva. (Egy 60 perces ikonmágia 6 megkezdett tízpercet jelent, 61 perces már hetet.)
Hatóidő : IE-ben megadva. A - jel azt jelenti, a hatás pillanatszerű.
Nehézség : ez adható hozzá az Ikonmágia képzettség százalékához. Anyagi komp. : a komponensnek a varázslat végén hozzá kell érnie legalább egy pillanatra a rajzolathoz.

Teleport

Rendszer

Világ

Lexikon

Tartalom