Mesélőknek

Ez a világ - reményeink szerint - elég különlegesre sikeredett. Vannak tulajdonságai, melyek megkönnyítik, és vannak amelyek megnehezítik a mesélést.

Milyen ötletekből lehet kalandot készíteni Újvilágon? Mik a jelenlévő konfliktusok?
Elsősorban is az életben maradás. A világ elég nagy része lakott, ám csak elenyészően kis része civilizált. Vannak olyan helyek, melyek - kultúrájuknak és technikai színvonaluknak köszönhetően - messze világító fáklyák a környező éjszakában. A "civilizáció bástyái" elszigetelten jöttek létre a különlegesen jó adottságok, az ott élő népek összefogása, és nem egyszer a körülmények szerencsés alakulása folytán.
Nehéz kiemelkedni, a civilizáció magasabb fokára lépni, és igen könnyű elbukni, visszazuhanni a barbár állapotba. A világon a civilizáció csatája folyik. Ez az elsődleges konfliktushelyzet.
A kiemelkedett települések és közösségek vívják csatájukat a környező - kultúrában és technikában lemaradt, de népesebb, és gyűlölködő, irigykedő - barbár hordákkal, törzsekkel.

Valószínűleg nem lesz könnyű összegyeztetni a rengeteg fajt. Ha zavarónak érzed, nyugodtan korlátozd a számukat az első időkben. A világon sok olyan terület létezik, ahol egy-egy faj egyedei túlsúlyban vannak, vagy csak öt-hat faj egyedeiből áll a populáció. Azonban a nagy civilizációk előnye mindig a sokféleségből származik. Az segítheti a kiemelkedést, ha több faj összefog, és kölcsönösen kihasználják egymás faji előnyeit, és tompítják a faji hátrányokat.

Hogy mit mesélj be a partinak ellenségként?
Bármit, ami a veszélyek tárában szerepel, de ez persze csak a jéghegy csúcsa. Itt minden játszó faj egyedei egyben a veszélyek tárában is felsorolhatók lehetnének, mint Vadak . Egy faj nem tartozik feltétlenül a civilizált, vagy vad kategóriába. Éppúgy előfordulnak városban élő, civilizált (a városőrségben magas rangot elérő) trollok, orkok, macska-emberek, mint a kultúrát hírből sem ismerő, törzsben, hordában, falkában élő elfek, és emberek.

Kalandozók
A világot nem terveztük kalandozóközpontúra. Itt olyan, mint kaladozó gyakorlatilag nem létezik. Vannak, akik különböző veszélyes feladatokat vállalnak el, rejtélyeket oldanak meg, és általában furcsa dolgokkal foglalkoznak. Ezért még senki nem becsüli őket többre az átlagnál. Ha tetteikkel bizonyítanak, csak akkor kapnak különleges elismerést.
A karakterlapon igen előkelő helyen szerepel a foglalkozás rovat. Ide nem azt kell beírni, hogy kalandozó, hanem testőr, tudós, lakatos, mutatványos stb. A partidban szereplő karakterek nem kalandozónak készültek, mikor megszülettek. A körülmények alakulása terelgette őket erre az életútra. Persze akadhatnak olyanok, akik - velük született nyughatatlanságuknál fogva - különösebb tiltakozás nélkül beleszoknak a bizonytalanságba. Azonban ők sem égből pottyant, hirtelen teremtett, gyökér nélküli szülemények. Legyenek a karaktereknek rokonai, kapcsolatai, munkaadói, hazája, kötődjön valahová.

Halál a játékban
Előfordulhat, hogy egy jól összeszokott, számodra is kedves partiból egy karakter véletlenül (vagy nem annyira véletlenül) elhalálozik. Ha a játékos ragaszkodik a karakteréhez ezek után is, és te sem szeretnéd elveszíteni, esetleg játszhat tovább élőholtként. Ez nem jelenti azt, hogy a csapat bábja lesz, hiszen a lelkek önálló akarattal bíró, területhez nem kötött lények, éppen olyan játékos karakter válhat belőlük, mint bármely élőlényből.

A világban könnyű meghalni, könnyű kiirtani a partit, de nem ez a játék célja.
Törekedj arra, hogy szórakoztass, és közben te is jól szórakozz! Sok sikert!

Módosítók, esélyek
Játéktechnikailag sok múlik rajtad, mint Mesélőn. A világ és a játékrendszer eléggé szabad, sok olyan dolog van, amit nem határoztunk meg pontosan. Rajtad múlik például, hogy egy-egy próbához kapcsolsz-e pozitív, vagy negatív módosítót, és ha igen, akkor mennyit. Rajtad múlik az is, hogy merre fejlődnek el a karakterek, főleg ami az új felfedezéseket és találmányokat illeti. A jövőben ugyan egyre több világrészletet kívánunk kidolgozni, de ha az általad kialakított környezetbe viszed el a partit, rajtad múlik egy-egy cselekedetük társadalmi megítélése, és a következmények.

Vallás, istenek
Ha Újvilágon maradsz, soha ne hagyd figyelmen kívül az isteneket. Ők hozták létre a világot, és most is éberen őrködnek felette. Nem csak ők hatvanan vannak munkában, rengeteg segítőjük is tevékenykedik. Valamennyire a világon munkáló erőket, potenciálokat testesítik meg, így bizonyos mértékben mindig, mindenhol jelen vannak. Ugyanezen okból kifolyólag Újvilág minden lénye képes őket elérni, ha megfelelően fog hozzá.
A játék nyelvére lefordítva mindenkinek van lehetősége rá, hogy imájával valamely isten segítségét kérje, de persze az esély a sikerre változó. Függ a helytől, az időponttól, az ima módjától, a helyzettől és persze az imádkozó személyétől.

Mágia
A varázslói mágia fiatal tudomány, és nem túl elterjedt. Azt lehet mondani, hogy míg a sámánok, vajákosok tetteiről mindenki hallott, addig a varázslók tevékenysége még csak civilizációs központok környékén ismert. Varázstárgyak sem teremnek minden bokorban, és a varázslók itt sem szeretnek túlzottan varázstárgyat készíteni másoknak. Ennek oka, hogy a tárgyra tett varázslatok miatt az mindig tartalmazza a lélekképüket is.
A partiban is akadhat mágiát alkalmazó karakter. Mivel a varázslók új varázslatokat is fejleszthetnek, amihez a fejlesztés pontigényét a Mesélőnek kell meghatároznia, itt megtalálhatod az általunk közölt varzáslatok erre vonatkozó értékeit, viszonyítási alapként.

Varázslatok fejlesztésének pontigénye

Némely varázslatnak vannak variánsai, illetve van megfordítása. Ha a karakter ismer egy varázsalatot, és egy változatát akarja kifejleszteni, vagy a megfordítását, az persze könnyebb, mintha teljesen ismeretlen vizeken járna. Így hát ezekre általában 500 fejlesztési pont a követelmény.

Rendszer

Világ

Lexikon

Tartalom