Veszélyek tára

Élőholtak és világon túliak

Újvilágon vannak lények, amelyek haláluk után nem szakítják meg addigi létezésüket, nem születnek újjá, hanem élőholtként tevékenykednek tovább.
Lehet, hogy önszántukból választják ezt az utat, lehet, hogy valamely kényszerítő erő hatátsára alakul így a sorsuk. Önszántából akkor válik valaki élőholttá, ha valamely számára fontos feladata, fogadalma beteljesítetelen marad, vagy veszélyben érez valamit, ami számára különleges jelentőséggel bír.
Nagy varázshatalommal bíró lények, akik élő testük korlátaik szeretnék átlépni, hosszú előkészületek után, mágiát alkalmazva maguk idézik elő halálukat, így szabadulva a test börtönéből. Lehet valakit erőszakkal is maradásra bírni, ennek módjairól a mágia fejezetekben szerezhetsz információkat.
A bolygóra a világűrből és más kapukon keresztül más világokból, síkokról is érkezhetnek lények.
Az élőholtakkal a Túlvilágtan, a világon kívülről érkezőkkel Síkok tana tudománya foglalkozik.

Testetlenek Saját testet birtoklók Más tetstét birtoklók Nem újvilági lények

Testetlenek

A legtöbb lény elveszti testét a halálakor, és csak valami halvány emlékkép észlelhető egykori valójukról. Előfordulhat, hogy a testetlenek megjelenési formája viszonylag pontos, felfedezhető a testalkat, a ruházat néhány jellegzetesebb darabja. Az is lehet, hogy a forma sokkal elmosódottabb, és csak a fajra lehet következtetni, vagy még arra sem. A testetlen lények megjelenési formája általában ködszerű.

+

-

  • Mágiahasználat, Vajákosság, Elme Útja a lény halálakor 100%-ra elemkedik (mármint amelyikből ismerettel rendelkezett életében). Ha ekkor tanulja meg valamelyik formát, az az első sikeres alkalmazáskor kerül 100%-ra.
  • Csak legalább 5%-os mágikus fegyverrel, vagy elmére ható mágiákkal sebezhetőek.
  • Eszméletpontjuk végtelen.
  • Minden mozdulatalnul töltött egy óra alatt egy Életpontot regenerálódnak.
  • Szinte láthatatlanok (Észlelés esélye minden méterrel 1%-ot csökken)
  • Képesek a legkisebb résen is áthatolni (kulcslyuk).

  • Csak fele olyan gyorsan beszélhetnek, és tizedannyi távolságra hallik el a hangjuk.
  • Tárgyak megfogására mozgatására Koncentráció dobást kell tenniük, minden megkezdett kg után 10% levonással.
  • Legfeljebb 50 km-t tesznek meg óránként (13-14m/IE).

Szellem

Egy meghatározott területen léteznek, annak határait nem hagyhatják el. Alakjukat nagyjából megtartják. Közvetlenül fizikai sebzést nem képesek okozni.

Lélek

Egy meghatározott célt kergetve bolyonganak a világon, nincsenek tehát területhez kötve.

Lidérc

Olyan lények maradványai, akik már feladták minden reményüket céljuk végrehajtására, de passzivitás helyett az élőkkel szembeni mérhetetlen düh lesz úrrá rajtuk. Alakjuk emlékeztet a régi mivoltukra, de ködös, ha valamely formát megőriztek is, az gonosszá torzult.
Ahol megérintik egy élőlény testét, ott az 10 cm-es körzetben 24 órára lebénul (szív környékén ez halálos!). Minden egyes érintésnél a lidérc 1k10 Életerőt veszít.

Saját testet birtoklók

+

-

  • Eszméletpontjuk végtelen
  • Túlvilági életüket sérülés nélküli életpontban kezdik
  • Testrészeikkel 100m-es körzetben kapcsolatot tartanak, és azokat képesek is mozgatni
  • 0 Életpontban sem vesztik el mozgásképességüket

  • Fizikai sebesüléseik nem gyógyulnak meg soha, és mágikus úton is csak nekromanciával gyógyíthatók
  • Minden mozgással töltött egy óra 1 Életerő veszteséget okoz, ami viszont 24 óra alatt regenerálódik

Zombi

Minden olyan lény, melynek izmait már a szellem ereje mozgatja.
A zombik testét haláluk után valóban a szellem ereje mozgatja, de ennél többre nem képes, azaz a test nem marad romlatlan. Oszlásnak indul, ahogy azt a természet törvényei diktálják. A rothadó hús kinézete és szaga természetesen nem teszi a zombikat vonzó teremtményekké.

Ezenkívül az általuk okozott sebek csak fele olyan gyorsan gyógyulnak, és ha nincsenek megfelelően fertőtlenítve, kétszer olyan nagy az esély rá, hogy vérmérgezés lép fel.
Az a zombi, amelyikről már az összes hús leválik vagy megszűnik létezni, vagy csontvázként ténykedik tovább.

Csontváz

Testükhöz a végletekig ragaszkodó lelkek. Testi erejüket az akaraterejükből nyerik, ezért Fizikumuk nem létezik, helyette az Akaraterőre dobnak próbát.

Múmia

Életerejét mágikus kötelékekkel erősítik a testéhez, a testet pedig mágiával és egyéb eljárásokkal konzerválják.
A megkötő rajzolatot jelmágiával hozzák létre, és elrejtik a testen valahol, lehetőleg egy jól védhető ponton.
Amíg ezt a jelet el nem pusztítják, illetve a testet teljesen meg nem semmisítik, a múmia szinte sebezhetetlen. Csak (legalább 10%-os) varázsfegyverrel lehet komolyan megsebezni őket. A normál fegyverrel ejtett sebek 10 IE-ként 1k10 pontot regenerálódnak. Ha ennek ellenére normál fegyverrel -100 pont alá sebzik, akkor automatikusan megsemmisül.

Más testét bitorlók

+

-

  • Eszméletpontjuk végtelen
  • Túlvilági életüket sérülés nélküli életpontban kezdik
  • Testrészeikkel 100m-es körzetben kapcsolatot tartanak, és azokat képesek is mozgatni
  • 0 Életpontban sem vesztik el mozgásképességüket

  • Fizikai sebesüléseik nem gyógyulnak meg soha, és mágikus úton is csak nekromanciával gyógyíthatók
  • Minden mozgással töltött egy óra 1 Életerő veszteséget okoz, ami viszont 24 óra alatt regenerálódik
  • Ügyességük 10%, Gyorsaságuk 20% kezdetben, gyakorlással növelhető.

Gólem

A gólem készítés hosszadalmas munka, csak az igazán nagy varázslók képesek rá. A gólem készítése közben csak a teremtője pillanthat rá, semmilyen más értelmes lény nem, ha mégis megtörténik ez, akkor a gólem a munkálatok végén nem kel életre. Ebből következik, hogy az adott anyag megmunkálásának tudományában jártasnak kell lennie a készítőnek, azaz a varázslónak fafaragónak, szobrásznak, stb kell lennie egyben.
A gólem elkészítéséhez három sikeres próba szükséges. Egyszer kell dobni az anyag megmunkálására, aztán az Élettanra, majd a Mágiahasználatra. A dobások sikeressége határozza meg az elkészült gólem értékeit.
Az alábbi táblázatból számolhatod ki, hogyan sikerült a gólem :

Anyag Fizikum Ügyesség Gyorsaság Életerő Megjelenés
Fa Fafaragás Élettan*2 Élettan*2 Fizikum Fafaragás
Fém Kovácsolás Élettan Élettan/2 Fizikum*2 Kovácsolás
Üveg Üvegfúvás Élettan*4 Élettan*4 Fizikum/2 Üvegfúvás
Kőfaragás Élettan/4 Élettan/5 Fizikum*4 Kőfaragás

A gólem Intelligenciáját teremtőjétől nyeri, azaz a varázsló Intelligenciájából a munka befejezéseként átad teremtményének. Ő dönti el tehát, hány százalékos Intelligenciája lesz a teremtményének, azonban az ő Intelligenciája ennyi százalékkal ideiglenesen lecsökken. Ez a hiány 1%/nap sebességgel regenerálódik.
A teremtett gólemek nem fejlődnek létezésük során, de taníthatóak. Természetesen nem lesznek képesek etikettet, vagy művészeteket tanulni, de sok hasznos dolgot elsajátíthatnak. Képzettségük nem nöhet magasabbra, mint a tanítójuk százalékának fele, azonban mindent olyan sebességgel tanulnak, mintha 1 hetes kategóriába tartozna, és mivel nincs szükésgük alvásra, napi 24 órán át okíthatók. Természetesen nem lesznek képesek mágiát alkalmazni.
A gólemkészítés másik módja, mikor a varázsló a szokott módszer szerint elkészíti a testet, de egy lelket zár belé. Ekkor a lélekkel rendelkező gólem fejlődhet, Intelligenciája, Akaratereje és képzettségei a léleké. Ilyenkor természetesen olyan sebességgel tanul, mintha élőlény volna.

Lidérckirályok

Életükben is nagy hatalommal rendelkező, halálukat csak továbblépésnek tekintő élőholtak, akik gyakran saját maguk okozzák halálukat. Érintésük olyan hatású, mint a lidérceké, de 20 cm-es sugárban hat, ők viszont nem vesztenek Életerőt. Csak a saját területükön tudnak mozogni, ott viszont minden feláldozott 1 Életponért 1 métert teleportálhatnak 1 IE alatt.

Halálukkor maguk választják meg, hogy testüket továbbra is birtokolják, vagy elhagyják-e, képesek lehetnek idegen testbe is átköltözni.

Nem újvilági lények

Elementál

Létrehozójuk szellemi energiájából táplálkozó lények. Megidézésük rajzmágiával vagy varázstárgy segítségével lehetséges. Amíg léteznek, addig a varázslat aktiválója egy Eszméletpontot veszít óránként. Minden öt sebzés, amit az elementál szenved el 1 Eszméletpont veszteséget okoz az aktiválónak. Amíg az elementál létezik az aktiváló természetes úton nem képes Eszméletpontot visszanyerni, csak mágiával. Az elementál addig létezik, amíg aktiválója el nem veszti az Eszméletét, vagy el nem alszik, stb, de bármikor megszüntethető. Az elementálokat csak a velük ellentétes elem sebzi vagy legalább 20%-os varázstárgy, viszont a tudati mágiák hatnak rá. Az elementál értékeit a varázslat lejegyzője határozza meg. A főértékekre 200 pontot oszthat el szabadon, melybe nem számít bele a megjelenés. Az elementáloknak nincs ilyen főértéke. Támadó és Védőszázalékuk 50%, képzettségeik a főértékeikből adódnak. Az elementálokat az aktiváló irányítja gondolati úton, mintha parancsait szóban adná ki, és a lény intelligencia függvényében végrehajtja azokat.

Faj Bonusz Életerő Sebzés Ellentétes elem
Tűz +20% Intelligencia Fizkum Hő (k2+Fizikum/10) Víz
Víz +20% Ügyesség Fizikum Zúzófegyver (ököl) Tűz
Föld +20% Fizkum Fizkum * 2 Zúzófegyver (ököl) Lég
Lég +20% Gyorsaság Fizikum / 2 Zúzófegyver (ököl) Föld
Fény +20% Akaraterő - - Sötétség
Sötétség +20% Akaraterő - - Fény

A fény és sötétség elementálok nem képesek fizikai sebzést okozni, és az ellentétes elemű varázs azonnal megsemmisíti őket.

Démonok

Nem az Újvilág valamely lénye által teremtett lények, melyek nem is az Újvilág isteneinek köszönhetik létüket.

Közös jellemzőjük, hogy biológiájuk teljesen idegen, ezért "Húsuk" a legerősebb mérgek közé tartozik, és rájuk is emígyen hat az Újvilág bármely lénye. Akinek ilyesmi jut a szervezetébe falatonként 20% eséllyel 1k10 perc múlva meghal. (Néhány ínyenc beszámolója szerint az élvezet megéri a kockázatot.)

Rendszer

Világ

Lexikon

Tartalom