Elme Útja - Technikák

Közös technikák

Harmadik Szem Útja Változás Útja Pusztítás Útja

Közös technikák

Ellenszegülés

Elméleti, 3 hónap
Alkalmazás ideje : 1 óra, nem rövidül
Hatóidő : speciális
Napi frissítés : 5 %

Az alkalmazó képes ellenszegülni a tudatát ért támadásoknak. Az alkalmazás kiélesítésekor tett próba sikere mutatja a védelem mértékét. Ha az ellenfél támadásának nagyobb a sikere, akkor az alkalmazó elszenvedi a hatást, és a védelem szertefoszlik. Ellenkező esetben a védelem az ellenfél sikerének mértékével gyengül.
A technika akkor is kiélesíthető, ha a védelem még aktív, és mesteri szintű alkalmazók esetében az újabb próba sikerének mértéke növeli az eredeti védelmet. A védelem nem haladhatja meg az Elme Útja és a technika százalékának összegét.

81. példa

Érzelemrejtés

Elméleti, 2 hét
Alkalmazás ideje : kiélesítés 1 óra / 6 perc
Hatóidő : rontott próbáig
Napi frissítés : 5 %

Ez a technika az Érzelemfürkészés ellen lett kifejlesztve. Ha valaki ezzel a módszerrel leplezni próbálja az érzelmeit, akkor az Érzelemfürkészés technikára annyi negatív módosító jár, amennyivel a kiélesítéskor a próba sikeres volt. Mesteri szinten - ha az alkalmazás aktív - a karakter érzékeli, ha Érzelemfürkészést akarnak végrehajtani rajta, de nem tudja, hogy sikeres volt-e a próbálkozás.

Figyelem megosztás

Elméleti, 2 hónap
Alkalmazás ideje : 10 perc / 1 perc
Hatóidő : 1 óra / 4 óra
Napi frissítés : 15 %

Az alkalmazó képes két érzékszervéből származó ingereket egyszerre hiánytalanul feldolgozni akkor is, ha ez alapesetben nehézségekbe ütközne a érkező információk különbözősége miatt.

82. példa

Kortalanság

Elméleti, 1 hét
Alkalmazás ideje : 1 óra / 6 perc
Hatóidő : rontott próbáig
Napi frissítés : 5 %

Ez a technika a Kormeghatározás ellen lett kifejlesztve. Ha valaki ezzel a módszerrel leplezni próbálja a korát, akkor a Kormeghatározás technikára annyi negatív módosító jár, amennyivel a kiélesítéskor a próba sikeres volt. Mesteri szinten a karakter érzékeli, ha az alkalmazás aktív, a karakter érzékeli, ha Kormeghatározást akarnak végrehajtani rajta, de nem tudja, hogy sikeres volt-e a próbálkozás.
Ez az alkalmazás nem változtatja meg a karakter kinézetét, nem látszik sem idősebbnek, sem fiatalabbnak.

Mentális csapás

Elméleti, 1 hónap
Alkalmazás ideje : 15 / 2 IE
Hatóidő : pillanat
Napi frissítés : 15 %

A használó elméjének energiáival csapást mérhet egy másik lény tudatára. Ez egy különleges támadás, ahol nem keletkezik a testfelületen seb, sikeres próba esetén az ellenfél 1k10 Eszméletpontot veszít, és 2k10 IE-ig szédül, ami 5% levonást jelent minden cselekvésre. A támadás olyan érzetet kelt, mintha egy tompa tárggyal fejbe vernék az illetőt.
Csak az Elme Útja használók képesek ellene védekezni, az Ellenszegülés technikával.

Nyugalom Tengere

Elméleti, 1 hét
lmazás ideje : kiélesítés 1 óra / 6 perc
Hatóidő : rontott próbáig
Napi frissítés : 5 %

A karakter ennek a technikának birtokában képes nyugodt maradni olyan helyzetekben is, amikor más esetleg már elveszteni a fejét. Jobban uralja érzelmeit, de nem fojtja el azokat. A technikát alkalmazó karakter éppen úgy képes örömet, bánatot, dühöt, vagy egyéb érzelmet érezni és kimutatni, viszont az érzelmei soha nem veszik át az irányítást teljes mértékben.
Az alkalmazás kiélesítés után napi frissítést igényel, de folyamatosan működik. Minden olyan esetben, amikor szükség van rá, a karakter próbát dob és a sikeres próba esetén nem veszti el nyugalmát. Ha a próba sikertelen, az alkalmazás megszakad.
A folyamatos alkalmazás alatt a karakter védett maradhat a félelem alapú hatásokkal szemben, nem lehet gúnyolással, sértegetéssel kihozni a sodrából, vagy csábítással meggondolatlan cselekedetekre bírni. A képesség próba-ellenpróba elven működik, azaz amennyivel az ellenfél próbája sikeres, annyival kell nehezíteni a karakter próbáját.
A fizikai sebesülések egy sikeres próba után kétszeres sebességgel (mesteri szinten háromszoros sebességgel) gyógyulnak 6 órán keresztül, ha a karakter pihen, alszik, vagy meditál.

Relaxáció

életi, 1 hét
Alkalmazás ideje : 1 óra
Hatóidő : -
Napi frissítés : 5 %

Igen széles körben ismert technika. Az alkalmazó 1 óra alatt annyit pihenhet, ami 8 órai alvással ér fel. Az életfolyamatok felgyorsulnak, és a karakter számára valóban 8 óra telik el. Olyan éhes és szomjas lesz, mintha 8 órája nem evett volna, és nyolcszor olyan gyorsan gyógyul, vagy romlik is az egészségi állapota. A következő éjszakát mindenképpen ébren tölti, és azt azt követőn mindenképpen aludnia kell. A technika leghamarabb 48 óra elteltével alkalmazható újra.
A relaxáció időtartama alatt a karakter 5-10 cm-el a föld felett lebeg, a külvilágból semmit nem érzékel. Az alkalmazás nem szakítható félbe, minden esetben pont egy óra múlva ér véget.

Telepátia

Elméleti, 2 hét
Alkalmazás ideje : 10 IE / 1 IE
Hatóidő : siker %
Napi frissítés : 2 %

A karakter képes egy kiválasztott személlyel gondolati úton információkat közölni. Ha az információ szöveges, fejben megszólaló hangként jelentkezik, mely hasonlít a küldő hangjához. Mivel nem konkrét szavak közléséről van szó, a célszemély a küldött szöveget azon a nyelven hallja, amin gondolkodni szokott. Kép, szag, tapintás vagy ízérzet is közölhető. Mivel az Elme Útját kevesen ismerik, így a célszemély valószínűleg nem tudja majd mire vélni a dolgot, és érzékcsalódásnak is tekintheti.
A kapcsolat annyi IE-ig áll fenn, ahány százalékkal a próba sikeres volt. Ha a fogadó fél is ismeri a technikát, és sikeres képzettségpróbát tesz, nincs időhatár az alkalmazás számára, pusztán koncentrálni kell.
A technika alapestben legfeljebb légvonalban 10 km távolságra lévő személyek között alkalmazható. 1% levonásért a távolság 1 kilométerrel növelhető. Mesteri szintet elért alkalmazó látótávolságon belül bárkinek levonás nélkül képes üzenetet küldeni. Két mesterfokú alkalmazó között nem számít a távolság, bármilyen messze vannak is kommunikálhatnak, de ebben az esetben legfeljebb annyi IE-ig, amennyi kettejük sikeres próbája volt.

Transz

Elméleti, 2 hét
Alkalmazás ideje : 30 perc / 3 perc ( 3 IE )
Hatóidő : kilépés vagy kiszakítás
Napi frissítés : 5 %

A karakter sikeres próba esetén képes transzba esni, mely több egyéb alkalmazás előfeltétele. A transzba esett karakter kapcsolata a külvilággal szinte teljesen megszakad, a kívülről jövő ingerek mintegy álomképek merülhetnek csak fel benne, esetlegesen hallucinációkat okozva. A karakter előre meghatározhatja a transz időtartamát, konkrétan, vagy valamilyen esemény bekövetkeztéhez kötve. Ha valamilyen hatás ezen időtartam lejárta előtt kiszakítja transzból (sérülés, veszélyérzet, stb.), az kellemetlen következményekkel járhat. Sikeres Akaraterő próbával - ha kívánja - a karakter megkísérelheti fenntartani az állapotot, de dönthet úgy is, magától enged a kényszerítő hatásnak. A transzból való kiszakadás esetén a karakter 1k10/2 Eszméletpontot veszít. Ha sikertelen Akaraterő próbát tett, akkor a veszteség duplázódik.
A transz ideje alatt minden életfolyamat lelassul. A karakternek kevesebb levegő, és élelem kell, és lassabban hatnak a mérgek és betegségek is. Természetesen ez azt jelenti, hogy lassabban is gyógyul. Minden életfolyamat sebessége a tizedére esik vissza.
A technika normális esetben 30 perc (vagy mesteri szint esetén 3 perc) alatt alkalmazható. Azonban ha a karakter úgy dönt, három időegység alatt képes transzba esni. Ilyenkor azonban nem tudja meghatározni, mikor kíván kilépni a transzból, és csak akkor tér vissza, ha valami, vagy valaki kiszakítja ebből az állapotból.

Tudás Ajándékozása

Elméleti, 4 hónap
Alkalmazás ideje : 6 óra / 1 óra
Hatóidő : speciális
Napi frissítés : 50 %

Egy különleges technika, melynek segítségével az alkalmazó tudással ajándékozhat meg valakit. A megajándékozott egy Elme Útja technikát kap ajándékba, melyet ezután két hónapon keresztül alkalmazhat.
Az ajándékozó kiválaszt egy technikát, amit ő maga képes alkalmazni, eldönti, hogy hány százalékban kívánja megtanítani, és meditációba merül 6 (1) órára. A meditáció leteltével dob ezen technika alkalmazására. Sikeres dobás esetén az ő alkalmazásának százaléka ennyivel csökken, míg a megajándékozotté nő. Ettől függetlenül a meditáció menetét el kell mondania a megajándékozottnak, és neki gyakorolnia kell azt néhányszor az elkövetkezendő napokban.
A két hónap elteltével az ajándékba kapott százalékok elvesznek.

Veszély érzékelése

Elméleti, 3 hónap
Alkalmazás ideje : 100 / 10 IE
Hatóidő : siker % perc
Napi frissítés : 10 %

A karakter képessé válik a különféle veszélyek érzékelésére. Tulajdonképpen ez egyfajta kiélesítése a hatodik érzéknek. A hatóidő alatt, a karakter megérzi, ha veszély leselkedik rá, de nem képes beazonosítani a veszély forrását, vagy irányát, sőt azt sem, mennyi idő múlva csap le rá. Mindenesetre, ha a karakter egy helyben áll, és a veszély közeledik hozzá, akkor a rossz érzés fokozódhat. A technikára nem kell koncentrálni, úgy működik, mint egy vészmadár, kérés nélkül is jelez.
Bizonyos veszélyforrásokat ki lehet szűrni azzal, hogy a karakter tudatosítja magában a veszélyt. Ha ily módon koncentrál rá egy ideig, a technika által okozott veszélyérzet megszűnik. Ez gyakorlati szinten azt jelenti, hogy a játékos közli a Mesélővel, mely veszélyre gondol, és a Mesélő e szerint közli vele a technika által keltett érzeteket.
Mesteri szinten a technika alvás közben is működik, ha elalvás előtt az alkalmazó sikeres próbát dob rá.

Harmadik Szem Útja

Érzelemfürkészés

Elméleti, 3 hét
Alkalmazás ideje : 200 / 20 IE
Hatóidő : pillanat
Napi frissítés : 10 %

A karakter ennek az erőnek a segítségével képessé válik arra, hogy mások érzelmi állapotáról információt gyűjtsön. Sikeres próba esetén egy pillanat alatt információt kap a célszemély által éppen abban a pillanatban érzett érzelmekről. A kutatás ellen az Érzelemrejtés technikával lehet védekezni. Mesteri szinten a karakter felfedezi, ha a célszemély alkalmazza ezt a technikát.

Érzékelés más érzékszervével

Elméleti, 1 hónap
Alkalmazás ideje : 20 / 5 IE
Hatóidő : speciális
Napi frissítés : 40 %

Az alkalmazó képes más érzékszervével érzékelni (hallani, látni, szagolni, stb.) Ha a technika több, mint 20%-al sikeres, akkor az alkalmazó dönti el, hogy a megcélzott érzékszerv a képet gazdájának is továbbítsa-e, vagy csak ő érzékelje. Ha ennyire nem volt sikeres az alkalmazás, akkor a hatás véletlenszerű. Mesteri szintű alkalmazó - függetlenül a létrejött alkalmazás sikerességétől - mindig szabadon dönthet. Az alkalmazás siker százaléka x 20 IE-ig, mesteri szintű alkalmazónak siker százaléka x 5 percig tartható fenn.

Kor meghatározás

Elméleti, 2 hét
Alkalmazás ideje : 50 / 5 IE
Hatóidő : pillanat
Napi frissítés : 10 %

Ennek segítségével a karakter a kiválasztott célszemély korát tudja meg évre pontosan. Ez nem ad felvilágosítást arról hogy az illető öreg, vagy fiatal, csupán azt fogja tudni hogy hány éves. A célszemélyt látni kell, a technika a valós kort fogja megmutatni, álcázás, maszkírozás nem segít. Azonkívül az alkalmazás a lélekre hat, tehát annak korát fogja közölni, nem a testét.
Megfelelő lényismerettel a karakter megállapíthatja, hogy a látott lény korához képest fiatalabbnak vagy öregebbnek néz-e ki.

Tudás Kardja

Elméleti, 3 hónap
Alkalmazás ideje : 1 óra / 6 perc
Hatóidő : speciális
Napi frissítés : 20 %

A karakter elméleti képzettségeinek az értékét tudja így ideiglenesen megnövelni, de ez csak azokra a képzettségekre vonatkozik, amelyeket már legalább 25%-ban elsajátított. A képzettség százaléka annyival növekszik, amennyivel az alkalmazás sikeres volt. A növelés elosztható több képzettségpróbára, vagy egyszerre felhasználható.

Változás Útja

Emlékátírás

Elméleti, 4 hónap
Alkalmazás ideje : 100 / 10 IE (+ transz) + 10 perc
Hatóidő : örök
Napi frissítés : 40 %


A karakter képes mások emlékét megváltoztatni, átírni, kicserélni más emlékekre. Az alkalmazáshoz transzba kell esnie.
A célszemély tudatában az emlékek úgy jelennek meg, mintha saját maga átélte volna azokat, a törölni kívánt részek pedig elvesznek, de nem foszlanak teljesen semmivé, foszlányaik álmok, és egyéb hallucinatív állapotok alatt felszínre törhetnek, ám nem lesznek ismerősek. Éber állapotban legfeljebb valami halvány hiányérzet jelentkezhet a beavatkozás hatására. Alapesetben az áldozat tizedelt Intelligenciapróbát dobhat annak felismerésére, hogy baj van az emlékeivel. A Mesélő a helyzettől függően pozitív módosítókat adhat, de legfeljebb az Intelligencia feléig növelhető az esély.
Az alkalmazó először a technikára dob, miközben tenyerével meg kell érintenie a célszemély fejét. Ezután sikeres próbát kell dobnia a transz technikára is, ekkor az átírás megkezdődik. Ha az alkalmazó tenyere és az áldozat feje között az érintkezés megszűnik, akkor az alkalmazó kiszakad a transzból. Az átírás végeztével a transz megszűnik. Az átírás az emlékek mennyiségétől függetlenül 10 percig tart. Az alkalmazó csak a saját és a célszemély emlékei között válogathat, olyan eseményekből rakhatja össze az emlékeket, melyeket maga vagy az áldozat átélt.

Emléktörlés

Elméleti, 3 hónap
Alkalmazás ideje : 200 / 20 IE
Hatóidő : örök
Napi frissítés : 30 %

A karakter képes mások emlékeit kitörölni. Az alkalmazáshoz transzba kell esnie.
A törölni kívánt részek pedig elvesznek, de nem foszlanak teljesen semmivé, foszlányaik álmok, és egyéb hallucinatív állapotok alatt felszínre törhetnek, ám nem lesznek ismerősek. Éber állapotban legfeljebb valami halvány hiányérzet jelentkezhet a beavatkozás hatására. A hiány szinte azonnal feltűnik, hiszen az áldozatnak a törölt időszakról nincs emléke. Képzettségek nem törölhetők így, az áldozat továbbra is tud majd beszélni, írni, olvasni, harcolni, stb, ha előtte is tudott, de nem ismeri meg akár a legjobb barátját sem.
Az alkalmazó először a technikára dob, miközben tenyerével meg kell érintenie a célszemély fejét. Ezután sikeres próbát kell dobnia a transz technikára is, ekkor a törlés megkezdődik. Ha az alkalmazó tenyere és az áldozat feje között az érintkezés megszűnik, akkor az alkalmazó kiszakad a transzból. A törlés végeztével a transz megszűnik. A törlés az emlékek mennyiségétől függetlenül 10 percig tart.

Energiatámadás

Elméleti, 1 hónap
Alkalmazás ideje : 20 / 2 IE
Hatóidő : pillanat
Napi frissítés : 20 %

Az alkalmazó testének sebzését mentális energiáival megnövelheti. Amennyiben sikerül találatot elérnie, azaz sebezne ellenfelén, sikeres próbát kell dobnia az alkalmazásra. Ekkor kékes fényvillanás lesz látható a találat helye körül. Az alkalmazó normál sebzéséhez hozzáadhatja még a próba sikerének tízes értékét.
A technika fegyver viselése esetén nem alkalmazható. Az így elért sebzés nem jelenik meg fizikailag az áldozat testén, emiatt nem vérzik. Az alkalmazó leghamarabb 20 (2) IE múlva képes újra alkalmazni a technikát.

Érzékcsalás

Elméleti, 3 hónap
Alkalmazás ideje : 100 / 10 IE
Hatóidő : siker % IE
Napi frissítés : 20 %

A technika segítségével a karakter mások érzékeit (látás, szaglás, ízlelés, hallás, tapintás) tudja befolyásolni. Lehet élesíteni és tompítani is, valamint hamis érzeteket kelteni. Az alkalmazáshoz látni kell a célszemélyt.
A technika alkalmazásának több módja lehet.

  • Érzékszerv tompítása: a célszemélynek annyi levonással kell dobnia az ellenpróbát (pl. Észlelés), amennyivel az alkalmazó próbája sikeres volt.
  • Érzetek kicserélése: az alkalmazó képes mást érzékeltetni, mint ami a valóság. Az technika alkalmazására -20% jár, ellenpróba szintén dobható.
  • Teljes hallucináció: az alkalmazó képes érzeteket kelteni. Az technika alkalmazására -50% jár, ellenpróba szintén dobható.

Ha a keletkezett érzetek valószínűtlenek, akkor az áldozat Intelligencia próbát dobhat. Ha a próba sikeres, akkor tudatára ébred annak, hogy érzékcsalódás áldozata lett, ettől függetlenül a hatás nem szűnik meg. Ha a célszemély beleegyezik a befolyásolásba, akkor az alkalmazó próbájára +30% jár.

Észrevétlenség

Elméleti, 1 hónap
Alkalmazás ideje : 10 IE
Hatóidő : 600 IE (10 perc)
Napi frissítés : 30 %

A technika alkalmazásával a használó képessé válik, arra hogy mások érzékszervei elől elrejtőzzön. Ez azt jelenti, hogy a használó látványa, szaga, az általa keltett zaj mások érzékszervei számára jelentéktelenné válnak. Természetesen látását, hallását, szaglását nem befolyásolja senkinek. Az alkalmazó észlelésére azonban annyi mínusszal dobható próba, amennyivel az sikeresen megdobta a képzettségpróbáját az alkalmazáskor. Ha az alkalmazó mozog, akkor a látásból származó észlelésre nem jár levonás.

Fiatalítás

Elméleti, 3 hónap
Alkalmazás ideje : 50 IE
Hatóidő : örök
Napi frissítés : 40%

Az egyetlen olyan technika a Változás Útjában, melynek alkalmazása Életpontba kerül. Ez annak az eredménye, hogy egy renegát Pusztító fejlesztette ki kifejezetten az Öregítés hatásának megszüntetésére.
A fiatalítás csak az Elme Útja technikával mesterségesen megöregített lényen alkalmazható. Annyi Életpont feláldozásával állítható vissza az eredeti állapot, amennyi a hatás létrehozásához volt szükséges. A fiatalítás részletekben nem hajtható végre, a valóságos kornál fiatalabbá nem lehet tenni senkit.

Kaméleonbőr

Elméleti, 2 hét
Alkalmazás ideje : 30 IE
Hatóidő : 1 óra / korlátlan
Napi frissítés : 20 %

A karakter a bőrében lévő pigment alakításával képessé válik arra, hogy a saját színét a környezet színeihez igazítsa. Amennyiben a technikát sikeresen alkalmazta úgy +30%-ot kap Rejtőzködésre. A bőr 1 óra letelte után kb. 1 perc alatt fokozatosan alakul vissza eredeti állapotába. Ekkor az alkalmazó újra dob az Elme Útja képzettségére (technika százaléka most nem számít), ha a próba sikertelen, akkor a bőre felszínén ronda foltok maradnak meg, Megjelenésre -15%-ot kap. A foltok kb.15 óra alatt múlnak el teljesen.
Mesterfokon korlátlan ideig fenntartható.

Méreg észlelése

Elméleti, 3 hét
Alkalmazás ideje : 200 / 20 IE
Hatóidő : az első méregig
Napi frissítés : 5 %

Az alkalmazó - felügyelve testi folyamatait -, felismeri, ha azokat valamilyen mérgezés befolyásolja. Képes megállapítani, hogy a méreg hol, és milyen módon hat a szervezetére. Sikeres Méregkeverés próbával esetleg azonosíthatja is a mérget. Nagyjából képes lesz megállapítani a mérgezés várható lefolyását (időtartam, súlyosság, stb.), és néhány ötlete is lehet arra nézve, hogy a hatásokat hogyan enyhítheti.
A technika folyamatosan aktív, amíg mérgezést nem észlel, és csak akkor jelez, ha a szervezetbe jutott méreg dolgozni kezd, azaz valamilyen változást idéz elő. Ezután azonban újra aktiválni kell.

Méreg lassítása

Elméleti, 2 hónap
Alkalmazás ideje : 30 / 3 IE
Hatóidő : 1 óra
Napi frissítés : 10 %

Az alkalmazó képes a szervezetébe jutott méreg terjedését, hatásának kiteljesedését lassítani. Sikeres próba esetén a méreg sebessége feleződik.
Mesteri szintű alkalmazó képes valamely végtagja élettevékenységét annyira lelassítani, hogy a méreg terjedési sebessége tizedére essen vissza. Ebben az esetben a zárlat feloldásáig ezt a végtagját nem használhatja, utána pedig 24 óráig -20% jár minden olyan tevékenységre, amihez ezt a végtagját használja.

Páncélbőr

Elméleti, 3 hét
Alkalmazás ideje : 10 IE
Hatóidő : 100 IE
Napi frissítés : 20 %

A karakter bőre megkeményedik, ami védelmet biztosít számára a fizikai támadásokkal szemben. Alapesetben 1-es páncél alakul ki, mely minden 5% nehezítésért eggyel növelhető. A bőr keménysége természetesen akadályozza a mozgást, így ilyenkor minden mozgással járó tevékenységre annyiszor 10% levonás jár, amennyi a páncél sebzésfelfogása.
Mesterszintű alkalmazónál a levonás csak 5%-onként növekszik.

Telekinézis

Elméleti, 1 hónap
Alkalmazás ideje : 20 IE / 2 IE
Hatóidő : siker % IE
Napi frissítés : 10 %

A karakter pusztán mentális energiáinak segítségével tud tárgyakat vagy élőlényeket mozgatni. A hatóidő végéig tetszés szerint képes változtatni a mozgatott dolog helyzetét.
Alaphelyzetben egy karakter 1kg-os testet képes mozgatni legfeljebb 50m távolságra. Ennél nehezebb test esetén minden megkezdett kg súlynövekedés 1% nehezítéssel jár. Távolságnövelés esetén minden megkezdett 2m jelent 1% levonást. A tárgyak legfeljebb 1m/1IE sebességgel mozoghatnak. A mozgatás alatt a tárgyat folyamatosan látni kell, ha elveszik szem elöl, a hatás megszűnik. A tárgy annyi időegységen át mozgatható, ahány százalékkal a próba sikeres volt.

Védőburok

Elméleti, 3 hónap
Alkalmazás ideje : 100 / 10 IE
Hatóidő : siker % perc
Napi frissítés : 10 %

Kedvelt technika, a fizikai hatások kivédésére. Az alkalmazó körül egy védőburok jön létre, mely mindig 1 méter távolságban veszi körül az alkalmazót, és vele együtt mozog, alakja változik. Ahonnan erőbehatás éri, ott belapul, és felfogja az erők egy részét. Csak az ártó szándékú, intelligens közeledéseket hárítja el, így egy barátságos érintés vagy egy véletlenül lezuhanó kő úgy hatol át rajta, mintha ott sem volna, azonban egy pofon vagy egy repülő kés fennakad. Aki ártó szándékkal telve találkozik a burokkal, az nyúlós, sűrű masszának érzékeli, mely a behatolás mélységétől függően egyre keményedik. Az alkalmazó azonnal tudomást szerez a behatolás tényéről.
Aktiváláskor az alkalmazó eldöntheti, hogy a siker százalékát milyen arányban osztja meg a sebzésfelfogás mértéke, és az alkalmazás időtartama között. Ha teljes mértékben a sebzésfelfogásra törekszik, akkor a védőburok 10 IE-ig létezik, és annyi sebpontot fog fel, amennyi a próba sikere. Ha az időtartam a fontos, akkor a burok 1 sebpontot fog fel, annyiszor 10 IE-ig, amennyi a próba sikere. Az arányok e szerint változtathatók.
A burok a sorozatos támadások alatt nem veszít erejéből, de szertefoszlik, ha egy támadás átüti. A támadást ekkor saját sebfelfogásával csökkenti.
A burok alapesetben színtelen, de tetszés szerint színezhető, csak gondolni kell rá. Ha mintát akar rajta létrehozni az alkalmazó, akkor a képzettségpróbára - a minta bonyolultságától függően - 10-50% levonás jár, a megjelent minta nem változik. Hatvan százalék levonással dobott sikeres próba után a szín és a mintázat az alkalmazás ideje alatt szabadon változtatható.
Mesteri szintű alkalmazók más köré is képesek védőburkot vonni, de transz állapotába kell esniük a védőburok létezésének idejére. A transz akkor ér véget, ha az alkalmazás hatóideje lejár. Ha ez alatt a burok egy támadástól szertefoszlik, az az alkalmazót kiszakítja a transzból.

Végső tartalékok

Elméleti, 1 hét
Alkalmazás ideje : 2 IE
Hatóidő : 100 IE
Napi frissítés : 30 %

Az alkalmazó képes Fizikumát, Ügyességét vagy Gyorsaságát 2 IE leforgása alatt 100 IE időtartamra megnövelni. Minden egyes százalék növelés 2% levonást eredményez a technika alkalmazásakor. A hatóidő lejárta után 1k10 órával a megnövelt főérték százaléka a növelés mértékével csökken 1k10 órára. Egy sikeres Elme Útja képzettségpróbával a csökkenés megakadályozható.
Mesteri szintű alkalmazókat nem súlyt a visszaesés.

Pusztítás Útja

A Pusztítás Útja valamennyire eltér az eddig bemutatott két úttól. Eretnek tannak számít még az Elme Útján belül is. Mivel alkalmazása erősen életellenes beállítottságot igényel, követőit - ha kiderül róluk - általában üldözik. Alkalmazása nagy áldozatokat kíván, mivel a technikákat életerőből kell létrehozni, így használójának nem kis fájdalmat okoznak, és életét is veszélyeztetik. Természetesen lehetséges a saját életerőt Életkristályban tárolttal helyettesíteni, ami jelentős könnyebbséget okoz, de beszerzése egyáltalán nem egyszerű.
A technikák létrehozásához alapban annyi életpont kell, amennyi a napi frissítés rovatban szereplő szám megkezdett tizes értéke. Minden 10% erősítés még újabb 1 Életpont. A továbbiakról az egyes technikáknál olvashatsz. Ha egy technika alkalmazására tett próbálkozás sikertelen, akkor nem okoz Életpont veszteséget sem. Ha az alkalmazás sikeres, de a célszemély szintén sikeres ellenállása miatt hatás nem jön létre, akkor a technika minden esetben az alapsebzést okozza az alkalmazón.

Életerőszívás

Elméleti, 3 hét
Alkalmazás ideje : azonnal / speciális
Hatóidő : örök
Napi frissítés : 15%

Az alkalmazó mások életenergiáit saját gyógyulása érdekében használhatja fel. A technika csak akkor alkalmazható, ha van mit pótolni. Kétféle alkalmazási formája ismeretes:

  • Puszta kézzel meg kell ütni a célpontot, és az ütés pillanatában történik életerő szívás. Az alkalmazó az okozott sebzés felét képes a saját maga részére felhasználni. A folyamatot zöldes fényvillanások kísérik. A hatás ilyenkor azonnali.
  • A célpont életenergiájával az alkalmazó képes saját súlyos sérüléseit, betegségeit meggyógyítani, vagy a levágott testrészeit visszanöveszteni. A betegségek gyógyításához háromszor annyi életpontra van szükség, mint a betegség súlyossága. A levágott testrész visszanövesztéséhez pedig kétszer annyira, mint amennyi sebzés a testrész csonkolásához kell. Minden egyes életpont elszíváshoz 15 perc szükséges. Az áldozat fejét kell megérinteni és transzba mélyedni. A szertartás ideje alatt a két lényt halvány zöldes aura veszi körül. Fizikai behatással meg lehet törni a technikát. Ilyen esetben, ha még nem gyűlt össze a megfelelő mennyiségű életenergia, akkor az alkalmazó nem észlel pozitív változást az állapotában.

Kínokozás

Elméleti, 3 hét
Alkalmazás ideje : azonnal / speciális
Hatóidő : 1k10 IE
Napi frissítés : 15%

Az alkalmazó fájdalmat okozhat a célszemélynek. Az áldozat úgy fogja érezni, mintha az idegrendszere fel akarna robbanni. A célszemélynek Akaraterő próbát kell dobnia, ennek sikere esetén a technika nem hat rá.
Alapesetben az áldozat IE-enként 2 Eszméletpontot veszít, a hatás 5% levonásért 1 Eszméletponttal növelhető. A célpontnak annyi % levonás jár minden cselekvésére, amennyi Eszméletpontot veszített abban az IE-ben.
Mesteri szintű alkalmazók alapesetben 5 Eszméletpont vesztést tudnak okozni.

Öregítés

Elméleti, 3 hónap
Alkalmazás ideje : 50 IE
Hatóidő : örök
Napi frissítés : 40%

Az alkalmazó képessé válik arra, hogy a célpontot öregítse életenergiájának átalakításával. A technikához meg kell érinteni az áldozatot, és az öregedés a megérintett testrészen 50 IE alatt megy végbe. Alaphelyzetben az öregítés 1 Életpontért a testrészen az áldozat átlagos életkorának 5%-ával egyenlő évet öregít, a hatás arányos a rááldozott Életpontok mennyiségével.
Az öregítés végrehajtható az egész szervezeten is, ez azonban háromszor annyi Életpont rááldozását kívánja meg az alkalmazótól, ilyenkor az áldozat fejét kell megérinteni.

Az öregítés nem végleges, de az eredeti állapot visszaállítása csak a Fiatalítás nevű technikával lehetséges.
Az öregítés nem terjed ki az áldozat szellemi képességeire. Az öregedett testrész, vagy az egész lény elszenvedi az öregség összes hátrányát, lassul, gyengül, megőszül, a bőre ráncos lesz, fogai kihullhatnak. Egy bizonyos kor felett az öregített karakternek esélye van a "természetes" halálra is.

Rothasztás

Elméleti, 3 hónap
Alkalmazás ideje : 10 IE
Hatóidő : speciális
Napi frissítés : 10%

Ezen technika alkalmazásával a használó képes a célpont testrészeinek, vagy teljes egészének az elrothasztására. Az alkalmazónak rá kell mutatnia a célpontra, tehát látnia kell azt. Az áldozat Fizikumpróbát dobhat, ha az sikeres, a technika nem hat rá. Sikertelen próba esetén a célba vett testrész rothadni kezd, felülete felhólyagosodik, majd a hólyagok kifakadnak, gennyezni kezdenek, orrfacsaró bűzt árasztanak.
A technika alapesetben 1 Életerőpontot sebez (ilyenkor a folyamat legfeljebb a hólyagosodásig jut), de minden 5% nehezítésért a sebzés növelhető eggyel. Minden Életpont elvesztése 10 IE-ig tart. Az áldozat Megjelenése az elvesztett Életpontok kétszeresével csökken. Ha az áldozat túléli a támadást, Életpontjai fele olyan gyorsan térnek vissza, mintha sebesülést kapott volna, a vérmérgezés veszélye pedig igen nagy.
A technikát Életerő kristály felhasználásával is lehet alkalmazni. Ilyenkor a kristályban tárolt Életerő egy az egyben felhasználódik, és ez határozza meg a rothasztás mértékét. Mesteri szintű alkalmazók ellen a Fizikumpróba felezve dobható csak.

Rendszer

Világ

Lexikon

Tartalom