Veszélyek tára

Állatok

Tücskök, bogarak Hüllők Madarak Emlősök Egyéb ...?!

Tücskök, bogarak

Álomlepke

Trópusi erdőkben élő, kb. 15 cm fesztávolságú, bársonyfekete színű lepke. Nappal nem aktív, táplálékát éjszaka szerzi : rémálmokkal táplálkozik. Az áldozat fejére szállva hallucinogén illatanyagot bocsát ki, mely rémálmokat okoz. Az ilyen álom nem pihentető : az áldozat nem gyógyul közben, nem regenerálódik, és ébredéskor Fizikumpróbát köteles dobni. Ha a próba sikertelen, minden cselekvésére annyi százalék levonás jár, amennyivel elrontotta a próbát.

Büdösbogár

Mérsékelt éghajlatú erdőkben élő, meglehetősen nagy (kb. 10 cm-es), fekete színű bogár. Ha veszélyben érzi magát, savat köp, ezt a támadását kb. óránként egyszer képes kivitelezni. A támadás találati esélye (T%) 60+2k10. Siker eredménye ronda vörös folt az arcon, vagy szembe találva homályos látás (félhomály módosító) felgyógyulásig. Minden támadásnál a szemet célozza meg, és 20% esélye van arra, hogy tényleg oda is talál. Normál sebzése 1k10/2, szembe jutva 1k10.

Vérszívó

Apró (legfeljebb egy cm), hártyás szárnyú rovar. Trópusi, mediterrán mocsaras vidékeken él. Leginkább egy dagadt méhecskéhez hasonlít a testfelépítése. Ha feldühítik, éppen úgy csíp is, sebzése 1k10 Eszméletpont, és ilyenkor elpusztul. Éjszakánként viszont egészen más életet él. Ilyenkor megközelíti az alvó lényeket, és vért szív belőlük (mint egy szúnyog). Az ilyen csípések nem fájnak, vagy viszketnek, viszont lázas betegséget lehet tőlük kapni : Mocsárláz. Az Egészségpróbára -10% levonás jár, és annyiszor kell dobni, ahány csípés érte az áldozatot. Az első elrontott próba után a szint már csak egyesével növekszik, és nem növekedhet 6 fölé.

Hüllők

Jégvipera

Kb. 50 cm hosszú, kék fehér mintás kígyó.

Élet és Eszméletpont 10 + 1k10
Egyszerre 1k10/2 adag mérget képes raktározni, óránként kb. egy adag termelődik.

A seb klörnyéke kihűl, és hideg is marad 1k10 napig (ez alatt a méreg okozta Életpontveszteség nem gyógyul), az áldozatot rázza a hideg. Ez idő alatt a Fizikumhoz, Ügyességhez, Gyorsasághoz, és minden fizikai tevékenységhez 1k10% levonás jár.

Tűzkobra

Kb. 40 cm hosszú vékony kígyó, fekete piros mintázattal.

  • Marás : Támadás 30 + 2k10%, Sebzés 1k10/5 + 1k10 méreg Életpont
  • Védekezés 10 + 2k10

Élet és Eszméletpont 5 + 1k10
Egyszerre 1k10/2 adag mérget képes raktározni, óránként kb. egy adag termelődik.

A marás helyén állandó égető érzés tapasztalható 2+ annyi napon át, amennyi a méreg sebzése volt. A fájdalom miatt az áldozatnak ez idő alatt folyamatosan hiányzik annyi Eszméletpontja, amennyi a méreg sebzése volt. Ha ezen a helyen találat éri kétszer annyi Eszméletpontot veszít.

Madarak

Főnix

Nagy termetű madár. Tollai tűzpirosak, a nyaka körül aranyszínűek, a farktollai pedig rózsaszínűek. Csak egy él belőle a világon. Hatszáz évente saját hamvából születik újjá. Mikor elérkezik az ideje, egy fennsíkon kövekből fészket épít magának, beleáll, és lángra lobban. Aki látja lángolását örökre megvakul. Úgy tartják, mielőtt elvonulna meghalni és újjászületni, valahol a környéken elhullajtja öt farktollát, amelyek mágikus erővel bírnak.
Aki a főnixet megtámadja, megpróbálja elpusztítani, vagy bármely módon kárt akar okozni a madárnak, az magára vonja a Tűz isteneinek haragját.

Jégmadár

A hideg égövi területeken élő, viszonylag nagy termetű madárfaj. Tollai fehérek, halvány kékes árnyalattal, igen jó hőszigetelők természetesen. A madarat hideg alapú támadások nem sebzik, a tűz alapúak viszont háromszoros sebzést okoznak. Ha megtámadják, vagy fiókáit veszélyben érzi, akkor csőrrel, karommal és pillantásával harcol. Ha csak saját maga van veszélyben, akkor pillantásával fagyaszt, és karommal bele-belekap a támadókba. Ha családját védi, akkor karommal támadva belekapaszkodik az áldozatába, és csőrrel támad tovább,
Támadások :

  • Karom (2x): 20 IE-enként, Támadás 20 + 3k10%, Sebzés 1k10/5+4
  • Csőr : 7 IE-enként, Támadás 10 + 6k10%, Sebzés k10
  • Pillantás (fagyasztás) : Ha valakin rajta tartja a szemét, az IE-ként 1%-ot veszít a Gyorsaságából. (Ilyenkor a madár nem tud más támadást alkalmazni, de nyugadtan repkedhet csak lőfegyverrel elérhető távolságban.)
Védekezés 40%
Élet és Eszméletpont : 3k10
A csata végén mindenki, akit fagyasztó pillantás ért, kétszer annyi levonással köteles Egészségpróbát tenni, amennyi levonást kapott a Gyorsaságára. Ha elrontja a próbát, megbetegszik ( megfázás). Óránként 1% levonás tér vissza.

Emlősök

Vérpatkány

Nagy méretű patkányok, melyek igencsak szeretik a vért, és ezért rárontanak az élőlényekre.
Harapás : Támadás 4k10%, Sebzés 1k10/5 Életpont, majd 2IE-ként további 1, amíg az áldozatba kapaszkodva a vérét szívja.
A csata után a túlélők Egészségpróbát kötelesek dobni, annyi százalék levonással, amennyi sebzést elszenvedtek a patkányoktól. A próba elrontása esetén az áldozat Fekélykórt kap.

Egyéb ... ?!

Griff

Felsőteste sas, alsóteste oroszlán. Négy lába van, amik oroszlánmancsok, feje orra, szája, mint a sasé. Teste hátsó fele fekete, első része vörös, szárnyai fehérek. Meglehetősen intelligens lény, ha nem érzi biztonságban magát, erőfölénytől tart, akkor hamar menekülésre fogja a dolgot. Viszont az olyan griffek, amiket már ért támadás valamely faj egyedei részéről, minden provokáció nélkül is megtámadhatják azon faj egyedül, vagy kis létszámban felbukkanó egyedeit.
Magas hegyek tetején fészkel, főleg meleg, trópusi éghajlatú vidékeken. Meglehetősen ritka, és kerüli a lakott területeket.
Támadások :

  • Mancs (2x): 10 IE-enként, Támadás 60 + 3k10%, Sebzés 1k10+2
  • Csőr : 15 IE-enként, Támadás 40 + 2k10%, Sebzés k10
  • Pillantás (lángtekintet) : Ha valakin rajta tartja a szemét, az IE-ként 1k10/5 Életpontot veszít.
Védekezés 40%
Élet és Eszméletpont : 6k10

Meleg alapú hatások felezve, hideg alapúak duplán sebzik.
Karmából bátorság növelő szert készítenek, tolla pedig a legendák szerint véd a tűztől. Erről játékos karakternek elég ritkán van tudomása.
A Mesélőnek ! Az előbbiek számszerűleg pontosítva így festenek :
Egy porrá tört griffkarom elfogyasztása +20% ad minden félelem alapú hatás elleni mentődobáshoz 10 napon keresztül. Aki megeszi, Egészségpróbát köteles dobni, ennek elrontása esetén 1k10/2 napig hasmenés gyötri.
Egy grifftoll maga körül egy méteres körzetben felezi minden meleg alapú hatás sebzését, a hideg alapúakét pedig duplázza.

Hidra

Hatalmas, kígyóra emlékeztető szörny. A kifejlett példány hossza kb. 10 méter, és olyan vastag, mint egy ember. Úgy 3-4 méter magasra tud felágaskodni, ha támadni kíván. Kígyófejű, a szájában éles fogak vannak, a farka végén egy lándzsahegy szerű képződmény, mellyel mérget juttathat áldozata szervezetébe.
Erdős, mocsaras vidékeken él, és - bár nappali állat - a napfényt kifejezetten nem szereti. Ha áldozata napfényes területre menekül, oda nem követi. Nem túl intelligens, viszont nagyon agresszív.
Ha levágják a fejét, 1k10+5 IE alatt kettő új nő a helyébe, kivéve, ha a fejet valamilyen hő alapú hatás pusztította el. Egy elpusztításához 10 Életpontnyi sebzés szükséges. Minden időegységben annyi Életpontot képes regenerálódni, ahány feje éppen van, de a hő alapú sebzések csak a normál sebességgel gyógyulnak.
A hidra akkor pusztul el, ha az összes fejét hővel elpusztítják, vagy hő hatására az összes Életpontját elveszíti. Ha Életpontjai elfogynak, de feje még van, vagy éppen kinőni készül, akkor az állat egy időre ugyan magatehetetlen, de nem fog meghalni.
Bőre 2-es páncél. Minden hő alapú hatás duplán sebzi.
Támadások :

  • Harapás : 40 + 2k10%, 7 IE-ként, 2k10 Életpont sebzést okoz.
  • Farok : 30 + 3k10, 10 IE-ként, 1k10 + 1k10 (méreg) Életpont sebzést okoz. A méregből 1k10+3 adagot képes tárolni, és 1 adag kb. egy óra alatt termelődik újra. A méreg bénulást okoz, egy adag hatására feleződik az áldozat Gyorsasága és Ügyessége. A második adagtól újra feleződik, és így tovább. Sikeres Méregellenállás esetén a hatás elmarad.

Védekezés : 40 + 3k10%
Életpont, Eszméletpont : 50 + 4k10

Rendszer

Világ

Lexikon

Tartalom